lördag 16 juli 2011

Mmmums.... KalasPuffar. Länge sen sist, men i samband med semestern 2011 slog jag till å köpte ett paket. KalasGott. MEN: Varför är det inga små leksaker i plast i paketet längre???? Där försvann en del av nöjet å spänningen.
KalasPuffar & PilsnerKorv. Frukost för en man.
Torkan å svälten i Afrika. Än en gång. Barnens blickar...
2-1 till Sverige mot Frankrike. Frugan å jag firade med kassler. Frugan läser boken Den nya Överklassen å hennes irritation övergår i vrede, i takt med att läsningen fortskrider. Dammluckorna till det Nya & de besuttnas & de välsituerades Sverige har öppnats på vid gavel.
Går inte en vecka utan att någon man känner eller åtminstone känner till faller ifrån. Liemannen avancerar, jag hör hans flämtande andetag.
Undrar om det är kaffe snart.

2 kommentarer:

kid sa...

Varför inga rapporter om Forden? Får vi se den på vägen i sommar?

Rolf sa...

Kalaspuffar i all ära, men kalasbiffar är ett snäpp högre i min mun.
Tur att man inte tog semester "fruntimmersveckan". Jag läste faktiskt att det statistiskt sett, ofta regnar den här veckan. Solen kommer till helgen, då proffsen har semester.