måndag 4 juli 2011

Tog tåget i morse. Kustpilen. No the real Mystery Train that The King sings ´bout. Inte minsta tillstymmelse till snö, kyla å blåst. Inga solkurvor. Så tåget var bara en halvtimma försenat.
Lonesome train -- en annan bra tåglåt.

Svaren till FredagsFrågan droppar in. Sista frågan på ungefär två månader. Känner mig rörd över alla mejl där både det ena och det andra avhandlas. Läsarkontakt sägs vara viktig. Nye chefredaktören undrade lite försiktigt om det "inte är lite väl mycket frågesport i din krönika". Det tycker jag inte, sa jag.

ROLF drar till Tallinn men hinner med att langa över en omgång sommarfräckisar. Sug på den här: En kvinna skrattade och pekade på ölmagen till en man och sade: Är det Falcon eller Pripps där inne? Mannen blev lite ställd, men svarade: Jag har ingen aning, men det finns en kran under om du vill smaka.

INGER våndas över att hon inte fixar FredagsFrågan. Det gör du, Inger! Svaret finns närmare än du anar. Fem mil ungefär.

Min semester ligger knappt en vecka bort. Min fjärde sista semester.

Tänker på: Siri, lillflickan, väntar barn. Beräknad nedkomst: Kring den 20 juli. Fruntimmersveckan.

Inga kommentarer: