onsdag 29 februari 2012

En anställd på pappersbruket i Kisa anmälde att hans dator lagt av. Dan efter stod en ny dator på oldtimerns plats. Min dator på redaktione i Kisa la av för tolv dar sen. Dataavdelningen utlovade definitivt besked om ny dator senast nu i måndags. Jag hörde inte en en viskning. På tisdan ringde jag på nytt. Hamnade efter diverse turer hos en it-tekniker i Luleå. Trevlig prick. Men om mitt ärende visste han inget. Jobbar jag på ett medieföretag eller drömmer jag bara............
Apropå Fräckisåret 2012: Britt-Marie mmsade upphetsande bil på en ollonliknande vårknopp. Hur fan gör jag för att föra över den till datorn, apropå att knega på ett medieföretag.
Pulade med FF idag, bland en del annat. Knäppte bild på prisbordet, med 1000-bitarpusslet med Marilyn Monroe i värsta blickfånget. Åsså 5 Trislotter från Generositetens Urmoder. Gunilla Persson, f d Motala, numera Falköping.
Ingen operation i sikte för Frugans del. Hoppas det blir av på fredag, då slipper jag vara chaufför på kattutställning i Örebro. Upp 5 på morron för att bränna asfalt till kattutställning i Örebro!!!! Så gjorde aldrig X som är svaret på veckans FredagsFråga. Men en cool rockin´klösin´cat var hon/han.
Stefan Löfven får bra betyg i Sifos/Aftonbladets mätning där svenska folket får säga vilket förtroende de har för partiledarna. Reinfeldt backar rejält.
LHC mot HV71: LHC vinner eftersom HV redan är mentalt inställda på slutspel. Lyckas LHC inte vinna den matchen har de inte i slutspelet att göra.
Sprungit tre kvällar på raken. Den tidigare värstvåldsamtbrutala värken är som bortblåst.
Goodnight sweethearts goodnight!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver en datakabel med USB i ena änden och troligtvis MicroUSB i andra änden (passar i de flesta smartphones). Sätt i kabeln i telefonen och starta den. Kör sedan i kabeln i en USB-port på datorn. Datorn borde hitta telefonen. Om inte så kan du behöva göra en liten inställning på telefonen(olika på olika telefoner). Du ska nu ha fått en ny enhet i "Den här datorn". Om du hittar en mapp som heter DCIM i den enheten borde bilderna i telefonen ligga i den. Sedan bara att kopiera över dem till datorn. mvh KisaMicke

Torbjörn sa...

Tack, Kisa-Micke, det låter ju enkelt.... datakabel med USB i ena änden... var fan hittar jag en sån, måste höra med ungarna

Monica sa...

På tal om fräckisar, den här är gammal men himla bra.
Mannen kom hem från arbetet och gick fram till sin fru som stod i badrummet med bar överkropp och beundrade sina bröst.
- Vad sysslar du med då? frågade han.
- Vet du, jag var hos läkaren idag och han sa att jag har bröst som en 25-åring.
- Jaså minsann. Hade han inga kommentarer om det 50-åriga arslet du dras med?
- Nej, vi talade inte om dig överhuvudtaget...
Jag håller tummarna för att Inger ska vinna pusslet så hennes gubbe får nåt nytt att lägga händerna på.
När kommer Elvispussel som vinst i FF??
Det är flera av låtarna med Thåström och grabbarna som jag gillar när jag lyssnar på texterna, det är nog aldrig för sent att ta till sig något nytt.
Och jag hoppas för frugans del att hennes operation blir av så fort som möjligt
Två väninnor står och konverserar.
- Igår kom min man hem med blommor. Nu får jag väl ligga med benen i vädret hela veckan.
- Varför? Har du ingen vas?
Svar på FF Eartha Kitt eller Elizabeth Taylor

Rolf sa...

Eartha och Elisabeth, det är riktiga rocktanter det.

Rolf sa...

Jag har skickat Elvisbilderna till Tobbe och även till Facebook. Avgör själva, men det ÄR Elvis. Inte han på Konsum, som Sven-Ingvars sjöng om. Den här killen tror inte att han är Elvis, han VET!