torsdag 9 februari 2012

FRAJDÄJFRÖGAN CÖRREN

– Säg ett årtal, sa jag till Frugan. Hon sa ett årtal. Vilket? Strindbergs Hemsöborna (på prisbordet!) är en burkrelaterad ledtråd. Andra trådar: X, som blir kulturminister 30 år senare, fyller moppe. En blivande konung går fram. News from Detroit: Överliggande kamaxel och framhjulsdrift. I valet backar S rejält medan kommunisterna går framåt. Svensktoppen doftar av prästkrage och maskros.
Prisbordet: Bernt Lind, f d bilmekaniker, bonde m m, sponsrar med 2 burkar av sin egenhändigt tillverkade Lyxsenap med honung och Rune Öst, Vadstena, sponsrar med The Hub Caps cd 3rd Base. Vidare: Hemsöborna (upplaga från 1962) samt 5 Corren–Triss.
Makterna! När jag skriver detta dimper första svaret in. Avsändare: Klas Brunnander, Linköping. Svaret slår fel på lite drygt ett decennium. Infernaliskt bra eftersom hans enda ledtråd är "ett årtal". Makterna! Ockultism!
Prisgaraget är välfyllt. Jag kan hålla på med FF tills jag fyller 75. Svar senast måndag kl 13.21 till Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, torbjorn.gustavsson@corren.se, sms 0708 280609, meddelande Fäjsbok.

2 kommentarer:

ELIN sa...

Äntligen!!!!! Men inte så lätt men kul ledtrådar, gäller bara att hitta rätt. Stämmer det som jag tror så fyllde jag två år det här året.

Helena sa...

Skönt att höra att du inte tänker lägga av i förtid ;)