söndag 1 maj 2011

FÖRSTA MAJ i Boxholm, med (jo, faktiskt!) en sol som log med hela ansiktet, och åtminstone 150 personer på torget och tal av Ulf Eriksson, arbetarekommunens ordförande, och mig. En hel hoper bekanta bland publiken, flera som rest ända från Mjölby, heder åt er!, och som avslutning bjöds frugan och jag på utomordentligt gott käk på värdshuset.
MEN HUVUDGAGET!!!!! Britt-Marie Johansson förärade folktribunen Gustavsson en hel hoper pinuppiga presenter --- bästa gaget jag fått någonsin!

BOXHOLM. Sossarna gick något bakåt i valet 2010. Fick bara 54,4 procent av rösterna. Så nu laddar de för revansch 2014. Östergötland vimlar av spännande byar och orter, Boxholm är en. Jag har ännu inte besökt bruksmuseet. Måste bli av.

4 kommentarer:

Viking sa...

Det vra bara solen som log antar jag.

Inger sa...

Och säkert många positiva.
Antar jag.

Rolf sa...

Får Ni ett mejl med bifogad fil vid namn "vykort från Hellmark" eller postcard, så öppna absolut inte filen. Hela hårddisken bränns.
Detta meddelande har jag fått via polisen, så det är absolut inget skämt. CNN har också gått ut med en varning.
Detta gäller oavsett vem som är avsändare, eller om det är en bekant till Er, ÖPPNA INTE!

PRESLEYDENTEN sa...

testing