tisdag 3 maj 2011

ROLF & INGER skriver om bilar de haft, apropå Saab. Båda drajvar Volvo. Jag med. Min första kärra: Volkswagen 1200 från 1965. Min andra: Plymouth Valiant. Andra bilar som Presleydenten vrålat iväg i: Chevelle Malibu, Opel Rekord, Cheva Nova, Chevy II, Volvo PV (gick ungefär 350 meter), Fiat, Saab 96 (köpte för en tusenlapp), Ford Saab 900, Ford Taunus (Ronny & Ragge), Opel Omega, (kass, man riktigt såg hur den rostade), Ford Fairlane 500.
MITT FÖRSTA fordon, förutom barnvagen: Cykel med limpasadel och Marlon Brando-styre.
INGER flyger till London i dag. Specialuppvaktning av bröllopsparet?

3 kommentarer:

Inger sa...

Bröllopsparet lär vi nog inte få se.Men en hel del annat!
14.15 går flygbussen.Hej då,ha det så trevligt här hemma!
Vi syns!

Rolf sa...

Vi har 2 samer som städar på jobbet och dom är jätteduktiga, för dom förstår sig på renhållning.
I vilket land återföds man som hink?
Spann igen förstås.
Den grekiska restaurangen fick stänga, för en gäst hade satziki halsen.
Onsdag..skönt
Stor fjärrvärmeläcka på Nya Tanneforsvägen, vid Kannan, så ta en annan väg om Ni ska ut. Jag var där först med kameran.

Rolf sa...

Skithockey