lördag 28 maj 2011

INGER Å ROLF gafflar om kvällsmacka, se kommentar under förra inlägget, men jag vräkte i mig ett wajnerbröd, det andra i dag (men det sa jag förstås inte till Frugan som lever i tron att jag inte hunnit fika på hela dan).
SKRIVIT lokalt två dar, plus krönikan och motorkrönika. Det är inte bara liberaler som är splittrade. Funderar allvarligt på att säga upp mig.
SNABBLÄSTE Olof Lagercrantz dagboksanteckningar, utgivna som bok i år, och upptäcker hur snarstuckna, navelskådande å fasligt lättstötta de uppburna författarna var. Erik Lindegren, Hjalmar Gullberg, med flera, herregud ett bortklemat småyngel framstår som mer moget än den här samlingen litterära giganter. Fega var de också. Löjligt fega. Men Evert Taube framstår som härlig. Han var Evert Taube kort å gott.
TIDEN är värsta snabbtåget. Snart juni. Utbildningsdag nästa vecka. Tema: Sociala medier. Hoppas kaffet smakar gott.
SKA TATUERA MIG. TCB på höger överarm. Fick en del tips bra tattooare på Facebook.
Goodnight sweethearts goodnight!

2 kommentarer:

Rolf sa...

Gå du till Peter "Nypa" Nyberg i Abisko, Götgatan Lkpg och tatuera dig. Han är noggrann, duktig tecknare och renlig/steril.
Hälsa från mig.

Rolf sa...

YCDBSOYA har jag på en slipsnål men ingen tatuering.
Förr i tiden var det bara gamla sjöbusar som tatuerade sig och ångrade sig på äldre dar. Nu är vi ju så gamla, så det spelar ingen roll längre.
En sjuksyster(inte så söt) kommer ut från en sal och utbrister till sin(sötare) kollega - Har du sett att Nilsson på 7:an har tatuerat Adam på snoppen?
-Näe det måste jag se.
Hon kommer tillbaka och säger, - det stod inte Adam, utan Amsterdam.
Söt historia, eller hur?