lördag 28 maj 2011

Johanna & Siri bjöd morsan på Morsdagfika på Rimforsa Strand. Afternoonthé eller nåt liknande kallas det. Jag språkade med Mercedesklubbens Sven och Kerstin (se inlägget under detta) när damerna sörplade thé. Fick förresten kaffe av trevliga paret Hellerström.
Siri, till höger, är aningen rund, och det är inte konstigt. I juli får Selma en lillasyster eller lillebror. I morrn, dvs söndag, uppvaktas Johanna å Siri på Mors Dag. Jag tänker lite extra på min älskade mor, Birgit. I april nästa år är det tjugo år sedan hon somnade in för evigt. Vart tar åren vägen?

4 kommentarer:

Rolf sa...

Kvinnor över bord, eller är det någon som dukar under?

Inger sa...

Tre vackra flickor i en ring.Jag tycker det ser ut som tre systrar.

Lilla Mamma dog den 10 maj.
Så i år är första gången i mitt liv,som jag inte har någon mor att uppvakta.
Känns tomt och ledsamt.
Men det är ju livets gång och är det något vi kan vara helt säkra på,så är det väl att vi alla kommer att dö någon gång.
Jag vet ju inte om jag står på tur,men det känns knepigt att veta att det nu är jag som är äldst i syskonskaran, som är kvar.

Men jag tänker bli hyllad och ta emot uppvaktning, från de mina,i många år till!!!

Torbjörn sa...

Du är värd hyllningarna, Inger, today, tomorrow & forever!

Rolf sa...

Hon äfr värd en Toyota.