måndag 30 maj 2011

Hopplöst. Försökte kopiera dagens epistlar till bloggen men inte går det. Skriver nåt annat då. Som att FredagsFrågan lockade svar från Frankrike, Sicilien, Danmark och tillåmä så långväga som Rök.
Majestätet uttalar sig visst i kväll. Mitt intresse är begränsat.
Fick ett egenhändigt komponerat FF.svar med tillhörande kassett (Hootenanny Singer Dan Andersson på vårt sätt) men är avsändaren??? En Donna..... Jag har mina aningar. Härligt brev hursomhelst. Sånt som behövs när man tvingas uthärda en hel dag på Corren i Linköping.
Bra spänningslitteratur: Allt som skrivits av Simon Kernick. I går kväll läste jag ut Mord för mord. Högspänning!
Läser också: Lagerlöfs bok om Dostojevskij. Sanslöst obegripligt: Hur Dostojevskij hann med allt trots svårartad epilepsi med inte sällan ett stort anfall varje vecka.

3 kommentarer:

Monica sa...

På tal om bra spänning, har du läst något av Roslund & Hellström än? Om svaret är ja. Vad tyckte du? Om svaret är nej, då är det dags att du gör det.
I kväll kl. 21.00 ska jag se "Seven" en thriller där man har att göra med en psykopatisk seriemördare som systematiskt mördar sina offer efter De sju dödssynderna. I rollerna: Brad Pitt m.fl.

Inger sa...

Jag har just sett sista avsnittet av Norska "Himmelblå".Marit sa äntligen JA till Roland.Jag fattar inte hur hon kunde hålla emot så länge(säkert 20 avsnitt).Jag föll som en fura första gången jag såg honom.
Ikväll hade jag gärna hetat Marit.

Torbjörn sa...

Frugan såg det där Himmelblå. Hon tyckte serien var underbar. Jag kollade litegrann och tyckte den var urkass.
Frugan har också läst Roslund & Hellström, boken hon fick. Jag avvaktar.