torsdag 22 april 2010

ÅKE Å INGER grunnar över vad jag menar med det jag skrev i Cörren om att släppa in Sverigedemokraterna. Inger träffar som alltid mitt i prick. Klart som fan att skolorna ska släppa in SD för att debattera med de övriga partiernas ungdomsföbund. De senare vill det också, och jag är övertygad om att åtminstone några av dem fixar debatten.
DE ETABLERADE partierna verkar fixerade vid SD, men vill ytterst ogärna debattera med dem. Litar de inte på sina egna argument? Att inte släppas in passar SD utmärkt. De kan plocka poäng på att framställa sig som martyrer.
SVERIGEDEMOKRATERNA framhåller "invandringen" som roten till allt ont. Så enkelt är det förstås inte. Allt är inte Silvias fel. Samtidigt: Eftersom integrationspolitiken misslyckats uppstår problem, och den som vet hur dom ska tacklas kan med fördel vända sig till dom som styr å ställer.
GICK IGENOM det jag ska babbla om i Skänninge torsdag kväll samtidigt som hockeyförlängningen malde på. 2-2 i matcher. Härligt. Med en jämn final. Skit samma vilket lag som vinner.
FREDAGSFRÅGAN: Blir en person den här gången. En som jag inte skulle ha nåt emot att vänslas med i höstacken. Kvinna eller man?

6 kommentarer:

Rolf sa...

Hennes höstack, hoppas jag du menar.

Åke sa...

Vi, de villiga ledda av de okunniga gör det omöjliga för de otacksamma. Vi har gjort så mycket under så lång tid med så små resurser att vi nu kvalificerat oss att göra vad som helst med hjälp av ingenting.
TF, vilka kan det vara?

Monica sa...

På den tiden när jag arbetade och försörjde mig själv så var det "vi förrådsarbetare" ledda av........
Å andra sidan så 1932 så kostade ett dussin kondomer 6 kr och en man fick jobba 5 timmar 5 min för att kunna köpa dom
1992 kostade kondomerna 43,20 men då behövde han bara jobba 44 min.

Åke sa...

Dom gick säkert åt på avsevärt kortare tid.

Monica sa...

ETT DUSSIN?????

Åke sa...

Det kom väl inte så mycket i varje, men fort.
Kalle 90 envisades med att använda kondom. Då sa Stina -vad ska du med den till?
-Ska bara se om jag får nåt i´n. Blå rök var det enda som kom.