måndag 19 april 2010

FRISK & FRÄSCH står Presleydenten åter på bena. Nävars, inte så värst fräsch. Kalsongbyte först till midsommar. Den som spar han..... stinker. Läste Aftonbladet. Uppmanades får rutor på magen på endast 4 veckor. La mig i hårdträning i helgen. Fällde två björkar. Efter en första tjuvkikade jag på magen. Nä, inte tillstymmelse till ruta, magen påminde mera om en Jularbomaskin. Bruttan på bilden har blås i bälgen. Spela på hennes tangenter den som kan kan eller vågar. Jag spelade knappdragspel när jag var 11-12 år.
ROLFS LördagsFråga: Monicas hjärna skulle jag vilja ha en tredjedel av. Fattar inte hur hon fixar den.
INGER i Linköping är den sanne humanisten. Läs hennes kommentarer under dödskalleinlägget.
INGER i USA misstänker att jag råkade ut för samma åkomma som flera av hennes arbetskamrater där borta. Globaliseringen slår vilt. Nu ringer mobiltelefonen. Jag hatar telefoner.

7 kommentarer:

Inger sa...

Välkommen tillbaka Tobbe,jag har väntat på dej!

Åke sa...

Kul att du är på banan igen.
En bensax av det här muskelberget skulle sitta fint.
Jag levde också en knapp tillvaro som dragspelare men lyckades inget vidare. Trots att drottningen av Bälgen försökte hjälpa till.
Du får lägga ett schackbräda på magen, det är nog enda chansen och sen kan du ju alltid visa pjäsen.

Monica sa...

Visst kan jag suga i mig allt beröm som jag har fått av Rolf, Inger och Torbjörn, ang. Rolfs frågor.
Men vad det gäller den senaste så funderade jag bara lite på vad jag skulle börja med att söka på.
Jo, jag googlade på "Underbara natten" och får träff direkt på
Underbara natten - Wikipedia
Underbara natten kallas en politisk uppgörelse om skattepolitiken den 24 april 1981 mellan den dåvarande Fälldin-regeringens företrädare, den folkpartistiske budgetministern Rolf Wirtén och socialdemokraterna, företrädda av Kjell-Olof Feldt.
Och där fanns ju svaret och det var inte K-O Feldt.

Namnet "Den underbara natten" uppkom efter att budgetministern på morgonen den 24 april på journalisten Gunvor Alldéns fråga "Hur har natten varit?" svarade: "Underbar."

Rolf sa...

Man får tydligen se upp med associationerna. Det är oerhört lätt att bara söka på lösryckta ord och få många träffar.
Det gör det också svårt att göra
"lagom" svåra/lätta frågor. Trots att jag lindar in ass. i andra sammanhang, så döljer inte det tillräckligt ändå. Monica är ändå väldigt duktig. Jag får välja mina ord/frågor i fortsättningen, så inte svaret kommer så fort.

Rolf sa...

PS Glöm inte att hämta lotten hos
Tobbe, när du har vägarna förbi, Monica. DS

Monica sa...

Ja, en sak är säker. Jag skulle aldrig klara av att göra frågor, varken lätta eller svåra, så där är du Rolf fantastisk. Jag ska komma ihåg att besöka Tobbe nästa gång jag beger mig till stan, men jag kanske hinner att vinna en FF innan dess, och då kan TBG skicka lotten tillsammans med den vinsten!!!!!

Rolf sa...

Klockrent!