torsdag 29 april 2010

FrajdäjjFrögan i Cörren

1 maj, Vem är Politikern som gjorde nyfiken långfilmsdebut året då Sverige styrde till höger. Beskrevs i media som den förste kommunikationsministern som kunde köra bil. Åtta år äldre än Elvis. Riksdagsledamot samma år Volvo Amazon börjar synas på vägarna. Statsråd samma månad och år som Be my baby med Ronettes går in på Tio i topp. Sa så här: "Vad vi eftersträvar är ett samhälle som ger alla människor möjlighet att förverkliga sina livsprojekt."
Svar senast måndag kl 15.24, torbjorn.gustavsson@corren.se, Torbjörn Gustafsson, Corren, Stora torget, 590 37 Kisa.
Vinster: Barack Obamas Min far hade en dröm, Hellfire/berättelsen om Jerry Lee Lewis plus 5 Triss.

9 kommentarer:

Rolf sa...

och var är Elvisfilmen i prislistan? Har du glömt den, eller behållit den för dig själv?

Torbjörn sa...

Förbannat,det gick fort, som drängen sa, och jag hade på känn i bakhuvet att det var något jag glömt..... Men nästa vecka, då......absolut!

Rolf sa...

Lugn lugn, du får gärna behålla den själv, eller om du ser den först. Det var bara lite hets mera på skoj.
Ikväll ska jag ta mig till(inte i) brasan nedanför min balkong i Tannefors slussar.
Vi tänder väl på lite själva först.
Fick igår en fransk vodka från Holland. Låter lurigt men den kanske brinner bra.
Tänk om man vore en bit in i Maj, bara en liten bit.
1 majfråga i morgon.

Elof Alpmo sa...

Kul om det blir en majdäjfråga i morgon.

Ola Fempol sa...

Tycker jag med.

Inger sa...

Inte så klurig fråga den här gången Rolf!Lite snäll kan du ju vara nu när du kommer in i Maj.

Monica sa...

OM han kommer in i Maj ja
Det är inta bra att brassa på för mycket, då kan dä bli blahablaha.
Och tänk på att anledningen till att många kvinnor fejkar orgasm är att män fejkar förspelet!

Inger sa...

Ja Monika,OM ska det naturligtvis vara!Och OM det inte blev för mycke Fransk vodka från Holland och OM han inte stoppa sin pinne i brasan så kan han om ganska exakt en timma stämma upp:SKÖNA MAJ VÄLKOMMEN!

Rolf sa...

Det ska bli skönt det här,eller var det inte?
Världens snabbaste man: Tålöse Jim, han sköt innan han drog.
Jag ska ta Maj försiktigt och vara glad över den stump jag får in.
Hon kanske sjunger då, vem vet.
I morgon sjunger jag ut en majfråga,som ska bli lite enklare än sist. Att ingen gissade på Lalla Hansson, tyckte jag var underligt och likadant med Bojaleau
Noveau, vet inte hur det stavas just nu. Drinken snowball är god, en sexa vodka och tippex.
V75 då...häst 6 i lopp nr 5.