tisdag 6 april 2010

SENIORCAFÈET i Ekholmen, inhyst i Kentys anläggning, besöktes av Presleydenten på förmiddan. På vägen dit: Grunnade över Linköpings snabba förvandling. Moster och hennes familj bodde i Hjulsbro vid 60-talets början. När man åkte buss ditut gick färden på rena landsbygden. I dag: Huspåhuspåhus. 1960 var drygt 100 mantalsskrivna i Ekholmen. I dag: 6 300. Bara en sån sak. Jag babblade och fick kaffe plus en blomstercheck.
NU TILL US. Frugan lades in natten till måndag. På väg hem vid halvtresnåret på natten: Ymnigt snöfall, snöflingor stora som påskfjädrar dansade framför Volvons vindruta. Oskar, labradoren, dansade av glädje när jag klev över tröskeln. Sen vandrade vi ut i snönatten.

7 kommentarer:

Helena sa...

Glädjande när ens babblande är uppskattat.... ;D

Inte roligt att höra om frun, krya på sig hälsningar !

Monica sa...

Jag också skickar krya på dig hälsningar till frugan
Och Angel or Devil jag har börjat läsa på din blogg, det är mycket tänkvärt (inte bara babbel) som du skriver om. Får se hur långt jag hinner i kväll

Bettans krypin sa...

Hoppas det inte är nåt allvarligt, hälsa att vi tänker på henne

Helena sa...

Tack Monica.... som jag trodde läste och lämnat flera kommentarer hos mig.
Trevligt med flera Monicor :)

bibbi vitamin sa...

Hälsa till Ingvor, hoppas hon är bättre och snart hemma igen!!

Åke sa...

Hur kan Tobbe glömma Sandra Bullocks buske?

Rolf sa...

Det var så mycket kaffedrickande, så han tänkte bara på Sandra Buskis bulle.