fredag 30 april 2010

Okej då, ni hade rätt, Angel or Devil, Monica & Inger & Eivor, katten är riktigt charmig. (Varför får fruntimmer alltid rätt?) Lady Leona heter hon, plus nåt mer som jag inte kommer ihåg. Hon trivs i Ingvors knä, mig verkar hon lite reserverad mot, och när hon inte sitter och spinner i mattes knä gömmer hon sig bakom svärfars västgötaklocka. Oskar, labradoren, är mest intresserad av Lady Leonas krubb, åsså av mig förstås.
Gissa färgen på hennes katthus (heter det så?)? Just det, rosa. Oskar nästan spydde på golvet när han fick se huset.
Tro inte dom som påstår att Kungen fyller år idag. Kungen fyller den 8 januari,.

16 kommentarer:

Monica sa...

Vilken härlig bild, fylld av kärlek, det var säkert värt att stryka din skjorta för att få hem Lady Leona.
Och att vi tjejer har rätt vet vi ju men Torbjörn uttrycket "fruntimmer"

Inger sa...

Fin bild.Grattis Tobbe till två fina "fruntimmer".Och så har du ju två dockor också:Selma och Doll.

Helena sa...

Åh så fin bild, vilka fina damer du har Tobbe !
Att du skulle smälta... det var det jag visste :) Vänta ska du se den lilla Ladyn behöver bara krusas lite, sen ligger hon nog även i ditt knä och spinner.

Trevlig 1 maj !

Rolf sa...

Ja min fru ligger också i mitt knä och spinner och katten stryker omkring.
Melodikrysset klarrrt och inskickat, lätt som en plätt, adios amigo´s.
Ordverifiering nedan SESSEPAR. Är det Vickan o Madde månntro.

Rolf sa...

Sitter precis och spånar på en LF.
Har precis förberett en underbar dessert till kvällen, som heter Gino. Det är italienskt och har flaggans färger. Jordgubbar, bananer, kiwi, saften från en lime, mandelmassa, vit choklad och vaniljglass. Den kan jag rekommendera på det varmaste. Smälter som smör i mun.
Finns det intresse kan Ni få beskrivningen.
Återkommer strax, carpe diem.

Rolf sa...

1 maj frågan som lyder; Söker en sångare, som gärna lindade in sina låta med stråkar och körer.
Han har samma efternamn som en känd amerikansk skådis, som bla spelat varulv och dess juridiska ombud.
100 år innan han föds är Karl Johan på tapeten igen och en svensk kung gifter sig gm ombud.
När han föds så skakar jorden och även då fick vi dras med ett askmoln, som gjorde tusentals hemlösa. Kvinnor fick inte bli poliser eller präster och Hitler fira med ett par bärs.
Ni får nog klia Er i huvudet lite,för att komma på svaret.
Tobbe som har skaffat katt, borde komma på det.

DS sa...

PS första pris är en fotvandring till Omberg, andra pris är 2 vandringar osv, lycka till.
Jag kanske kan öka på Tobbe´s prisskörd ytterligare till nästa FF, utöver komedin om Elvis.
DS

Monica sa...

Har inte tid med Rolfs fråga. Jag ligger med huvudet i min mans knä

Rolf sa...

spinner du också?

Rolf sa...

Va! inget svar på LF.
Det räcker inte att riva sig i huvudet tydligen, så Ni får väl klösa också.
Det var inte bara häst 6 i femte som gick...allihopa ca 5 000,- i vinst, insats 192,-.
Brukar göra andelstravet hos
Bengans spelhörna, fd Hanna Nordgren på Storgatan, men aldrig någon vinst där, kul ändå.
Den franska vodkan från Holland var helt ok, både att dricka och tända på med.
Nästa gång Ni får eller köper rosor, har jag ett proffstips från just Holland. Använd inte vatten utan Sprite enbart, drickan alltså. Det är sant och dom ska stå i en månad ledigt. Holländarna kan det här med blommor. Att stå i en månad gäller bara rosor och inget annat, så drick inte ihjäl Er gubbar.
Nåt helt annat nu. Vi har en försvarsminister Tolgfors, som var malaj i lumpen!!
Kom igen nu knep & knåpare.

Rolf sa...

Är Ni ute och demonstrerar, eller är Ni plakat?

Inger sa...

Grattis till spelvinsten Rolf! Jag var inte med bland dom som vann den här gången heller.Jag hade tänkt att jag skulle vinna den där fotvandringen till Omberg,men tyvärr gick jag bet på frågan.Jäkligt svår,du borde ha högre vinster.Ystad-Haparanda t.e.x. I dag har jag gjort säsongens första rabarberpaj. GÖTT GÖTTI GÖTT GÖTT!

Rolf sa...

Har du lyft på huvudet än Monica?
Det är någon som lagt rabarber på min kokbok, så jag har svårt att göra paj numera.
LF var tydligen för svår igen. Svaret kommer i morgon.
Han hade samma förnamn som en känd agent.

Monica sa...

En vild gissning
Jim Reeves (fullständigt namn James Travis Reeves), född 20 augusti 1923 i Galloway, Texas.

Rolf sa...

Skulle just skriva svaret på LF så här;
Varför får inta jag riva, när Jim .....
Äntligen Monica, helt rätt.
Det klarna nog i huve´t efter stunden i gubbens knä. Lite spinning är alltid avkopplande.
Det hjälpte tydligen att klösa lite lätt i roten. Var det gubben?

Inger sa...

Grattis igen Monika!Säg till när du hämtar ut vinsten och börjar vandra så kan jag hänga på,tänk dej den kvinnliga motsvarigigheten till Fylking o Achberg.Vi kan ju samla in pengar till hemlösa katter eller nåt annat behjärtansvärt.Nu går jag ut och går min runda,här gäller att träna!