söndag 4 april 2010

STILLA PÅSKhelg, Frugan ännu inte återuppstånden från de sjuka, men tredje dagen efter insjuknandet är först i morrn.
VÄRLDSKRIGS-RUBRIK i dagens Aftonbladet: "Sahlins kris". Ännu en sån där vilken-partiledare-gillar-du-bäst-undersökning. Är det partiledarna vi röstar på? Inte nån slags idé om vilket samhälle vi vill ha? Jag har väl aldrig varit nåt större Sahlin-fan, men nu börjar det likna rena personförförföljelsen mot henne. Hursomhelst, jag vet hur jag ska rösta. På sossarna. Spelar ingen roll om de väljer en rutten ensilagebal eller en rostig framskärm till partiledare. Jag röstar ändå S.
LANDSKRONA efter det vidriga mordet på den gamla tanten. Internet svämmar över av rasrelaterade pöbelinlägg. Samma reaktioner drabbar inte ljushyade och blonde Mats Alm, åtalad för att ha dödat sin sambo.
MEN SÖDERTÄLJE: Där härskar gängkrigen. Invandrargäng versus MC-gäng. Sånt som vi såg på tv i amerikanska serier för 20 år sen och tänkte att så blir det aldrig i gamla Svedala.
JAG BÖR: Lunka ut i garaget i o byta däck.
DJURGÅRN: Snacka om kämpaanda. LHC-backen Pihl kämpade också, mest kämpade han på väg ut till omklädningsrummet.
HELENA, Queen of Mjölby, bloggar igen. Keep it up!
LANDSKRONA igen: Sverigedemokraterna fick 22, 26 procent av rösterna i valet till kommunfullmäktige 2006. SD är tredje största parti. Lär inte bli färre röster i år.
NU FINNS ingen återvändå. Måste ut i garaget. Återvändå? Nytt ord.

13 kommentarer:

Rolf sa...

Det måste finnas en anledning till SD framfart. Antalet nysvenskar i våra fängelser och fallen i Efterlyst, bidrar nog till framgången.
Vi ska inte ta emot flera än vi kan
"ta hand om". Det har jag hävdat förut och gör än.
Det tror f-n att svensken blir uppretad. Vi har nog med att betala skatt till allt övrigt i samhället.
Jag själv, ser också all ekonomisk brottslighet, som det för med sig.

Rolf sa...

Påskfråga nr 2. Söker en musiker.
100 år innan han föds, utbryter en makalös brand. Du hade nog inte behövt att gå med i kronprins Oscars "gäng" för att finna svaret.
Djurens konung fick också lite extra vila det året.
Han föds en fin dag, kanske med is i magen och blev inte tagen av daga. Radiotjänst hade naturligtvis inte en aning om hans kommande skivor.
Han skivdebuterar samma år som jag föds, tillsammans med en annan fingerfärdig musikant. Tror att han gillade en låt av Bogan.
Han fick 15 barn, så han tog nog paus nån gång.

Rolf sa...

Mats Alm tog sannolikt livet av sin sambo, en nysvensk. Därav den något mattare reaktionen, än när en nysvensk har ihjäl en gammal tant, som inte är lika händig vid ratten, som han i sin BMW eller Mercedes. Ännu en fängelsekund att försörja. Man behöver inte vara någon Einstein, för att begripa skillnaderna i reaktionerna över dom 2 händelserna.

Monica sa...

B.B. King, "Blues Boy" King; egentligen Riley B. King,

Rolf sa...

Var faan är min kommentar?

Monica sa...

Ja, inte vet jag!!!!!!!
Är det en måndagsfråga

Helena sa...

Naturligtvis ser SD till att lägga ut namn och födelsenummer på den misstänkta- så vida det ÄR en "nysvensk" - det kan väl inte annat än "ge bra reklam" för invandrarpolitiken de står för.

Fler än vi kan ta hand om - hur många är det Rolf ?
Gillar inte Vi och Dom sammhället som råder idag, vare sig det gäller infödda eller hitflyttade svenskar.
Jag är tydligen ingen Einstein - för jag förstår inte skillnaden i reaktionerna på VEM som har ihjäl VEM och VEM som har ihjäls.


Jag röstar för en annan politik inte på EN människa. Dessa angrepp på Mona är ingenting annat än ordentligt larvigt.
Men så klart att fokus försöker läggas på annat än på det sjunkande skeppet - *Alliansen*

Monica sa...

Jag instämmer med föregående kommentator Angel or Devil, det var jättebra skrivit.

Rolf sa...

Det går inte att spara kommentarerna???????

Rolf sa...

Är Ni inte flera som har problem att få in Era kommentarer?
Det är tredje gången jag skriver detta.
BB King var helt rätt Monica.
Invandrarna måste tas om hand. Lära sig språket, lagar och förordningar, samt helst få ett jobb och försörja sig själva. Funkar inte detta fullt ut, ska vi inte ta emot flera nu.

Rolf sa...

Nu är det femte gångan jag skriver samma sak. Är Ni inte flera som har problem att få in Era inlägg?
BB King var helt rätt Monica.
Invandrare måste tas om hand, dvs lära sig språket, lagar och förordningar och skaffa sig arbeten, så dom är självförsörjande.
Fungerer inte detta fullt, ska vi inte ta emot flera nu.

Åke sa...

Hur är det på 4:e dagen då?

Rolf sa...

För mycket äggstas, knäckte alla bloggare inkl. Tobbe.