torsdag 1 april 2010

G-L-A-D P-Å-S-K

SELMA, snart 4 månader, på promenad med morfar. Gissa om hon trivs när jag sjunger och berättar om ditt & datt.
SNART långfredag. När Tobbe Presleydent växte upp var den verkligen lååååååååååååååååång. Längst var den den fredan jag och några jämnåriga polare skulle korsfästa lillbrorsan, vi misslyckades och jag fick utegångsförbud.
MONICA skriver uggleklokt apropå ledaren i Corren om pensionärernas guldkantat priviligierade tillvaro. Monica --- stuva om lite o skicka det skrivna som replik till ledarredaktionen.
HANDELS förhandlingar med Svensk Handel brakade samman. Handels utvidgar strejkvarslet. Bra jobbat, vik inte ner er nu.
LHC--DJURGÅRDEN 1-3. Kommentar överflödig.
BRA LEDARE i Aftonbladet i dag. Om "sjukförsäkringsreformen".
HV71 VANN. Självklart.
SNART VÅR på riktigt. Då kommer Selmas jeansjacka, inköpt av morfar, äntligen till pass och Selma och jag glider i väg i en dovt mullrande Ford Fairlane.
ROLF skriver i en kommentar att det av o till är svårt att lägga in kommentarer. Jag vet, blogger har krånglat på sistone, det är därför det inte blivit så mycket skrivet. Nu verkar det funka. Det är med all sannolikhet alliansen som jävlas.
TREVLIG PÅSK till er alla o käka många ägg, det är nyttigt å befordrar hälsa o ett sprudlande sexlajf

17 kommentarer:

Rolf sa...

10 ägg rekommenderas av socialstyrelsen i påsk, annars kan det bli perverst.
LHC-DIF gråtängsligt. LHC fixar det inte denna gången heller.
Hoppas verkligen att Skellefteå kan sno åt sig en finalplats. Jag gillar jämställdhet, så inga skogar växer sig för höga, om Ni fattar vad jag menar.
I morgon, biltvätt, nya balkongmöbler och mattan måste klippas till efter krympning.
Ett knippe tulpaner till frugan, som också syr nya gardiner, efter min maginflunsa i tis-ons. Gissa vad som hände. Hinken stod för långt bort. Tur att tapeterna går att torka av.
Måste varit fel på maten på färjan. Spriten är ju alltid OK som bekant.
Långfredagsfråga i morgon kanske.
Ha de!

Bocken i paradiset sa...

Är det råa ägg, räcker det med 5 st.

Sussie sa...

Glad påsk och jag tänker frossa i ägg men det brukar inte bli mer än högst.

Rolf sa...

Högst, hur många är det?

Bibbi vitamin sa...

Jag vill kommentera LHC och Djurgården, tycker att det verkar lovande...jag är omgiven av Djurgårdare, törs inte säga annat

raimo sa...

Glad Påsk everyhopa snart dags att rulla ut den riktiga vårtecknet

raimo sa...

hoppas lhc åker på stryk

Inger sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helena sa...

Glad Påsk allihop , Ägga lugnt !

Rolf sa...

Raimo, vad rullar man ut då?
Hoppas inte alls LHC får stryk. Halva elitserien består ju förresten av finländare. Det kanske du är också. Är du djurgårdare?
Tyvärr ingen FF idag, trots att dagen är extra lång. Efter en tur till Ikea med trädgårdsmöbler och inskärning av balkongmatta, känner vi oss också matta. Varför får inte jag skina, när månens matta sken. Varför får inte jag rida när Ullared, eller soaré.
Lugn i morgon kommer det en marig LF, att skala av.
Är du svensk så får du slå dig gul o blå för att få fram svaret.
Hur ska det låta då, undrar man.

Monica sa...

GLAD PÅSK! på er allihopa.
Det har varit en lång och tråkig fredag utan Skavlan.
Va gullig Selma är, jag väntar på att få barnbarnsbarn innan jag blir för gammal att kunna glädjas av dom, mina äldsta barnbarn är 27 o 28 år, men ännu så är det inget på gång. Det är inga tag i ungdomen nu för tiden, det är skillnad när jag var ung, men nu ska jag dricka gin när JesusChrist Superstar?

Monica sa...

Den som skapade det här inlägget har tagits bort av den som kommenterade det?????

JIMMY HOFFA sa...

Roffe är kul på riktigt, varför får inte jag rida när Ullared eller soare. Hittar du på det själv?

Rolf sa...

Javisst är det kul Jimmy. Det är ännu roligare att du dykt upp, sen du försvann 1975 med fackföreningskassan antagligen.
Senast var det nån som såg dig i Bloomfields Hills i Michigan. Sen 1982 är du dödförklarad, så det gör ju saken ännu intressantare.
Hur firar du påsken då? Pengarna är väl slut vid det här laget.
Du fyllde ju 97 år 14 februari, så grattis i efterhand.
Fuck är bättre än fack.Åtminstone mitt.
Häng gärna på min påskaftonsfråga i morgon. Då ska du få nåt att bita i.

JIMMY HOFFA sa...

Hej Rolf, kul att du svarar, Ryktet om min död är överdrivet, jag bor utanför Vadstena och sysslar med indrivningar, beskyddarverksamhet och lite annat smott och gott.

Rolf sa...

Då är vi i samma bransch. Jobbar du med eller utan lagbok?
Då kan Vadstenaborna känna sig trygga, när dom blir beskyddade av en 97-åring.
Du kanske t o m färdas på en mc.
Hur som helst, så tycker jag också att man ska göra rätt för sig och betala sina skulder.
Hur är det med hjärncellerna då?
Påskfrågan kommer snart.

Rolf sa...

Hoffa dyker upp precis när Jesus dör. Beskydd som beskydd.