torsdag 12 mars 2009

TUNGA VARSELVÅGOR skär som massivt morrande missiler genom Östergötland och Sverige, högeralliansen har tappat greppet helt, snart sköljer varselvågen över kommuner och landsting, och vad gör jag? Ägnar torsdagkvällen åt att bevaka Tjärstads hembygdsförening. Det stör mig inte nämvärt. Bra att få annat att tänka på. Hembygdsföreningar vibrerar av liv och lust, jo faktiskt, närmare 80 pers dök upp till årsmötet i Tjärstad.
KOM I HÅG: FATBOY & THE HUB CAPS spelar i Linköping lördag kväll.
REGERINGEN har gjort allt för att hålla sina fingrar från Saab Automobile. Nu tvingas staten punga ut med mellan 400 000 och en halv miljard kronor via den statliga lönegarantin.
CORRENS ALLTID LIKA alerta ledaravdelning gnäller på LO och LO-facken. De kritiseras för att bara se till sina och sina medlemmars intressen. Arbetgsivarorganisationen Svenskt Näringsliv ser däremot till det allmännas och samhällets bästa. Fortsätter det som hittills kommer Sverige att vara en nerknarkad enpartistat om 20 år där bara en röst tillåts höras och där en tidning basunerar ut den enda och saliggörande sanningen. Den enda vägens politik --- minns du den? Carl Bildt signerade den, året var var 1991.
FATBOY & THE HUB CAPS. Yeah.
I MORRN DRAR jag iväg till Vikingstad och håller föredrag mitt på dan. Lämnar Kisaredaktionen åt sitt öde. Hinner jag stanna till hos Tony Bildoktor i Ulrika? Har sökt honom i flera dar utan att få svar.
IKVÄLL SKA jag raka mig. Köpte ny tub med raklödder tidigare i kväll. Borde raka bröstet också. När jag var ung var det status att se ut som en aldrig klippt gräsmatta på bröstet. Idag är det tvärtom. Rakat pungen har jag däremot aldrig gjort. Däremot har jag rakat..... nä, det hinner jag inte dra nu.
SOM SAGT: Fatboy & The Hub Caps.

6 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om att raka bröstet, så vet du väl att det inte växer gräs på
racerbanor.

Anonym sa...

Dags för paus, Rolf?

Anonym sa...

Mycket väsen för ingenting Shakespeare! Som Ni behagar, så får man väl ägna sig åt andra förvillelser.
Ett anagram på PAUS kanske?

Anonym sa...

Sjittonhundranuttioåtta!

Anonym sa...

APUS,PUSA,USAP,ASPU,PASU....näe jag får inte till´et

Anonym sa...

HEUREKA! I got it
SUPA förstås