torsdag 26 mars 2009

VISSET VÄRRE. I Trollhättan, alltså. Först Saab och fordonsindustrin, och nu varslar kommunen närmare 200 anställda om uppsägning. Känns som en föraning om vad som komma skall. Vi har ännu inte sett början av den varselvåg kommer att skölja som en stinkande farsot över kommuner och landsting, i takt med att arbetslösheten ökar och skatteintäkterna bromsar in.
I MORRON inleds rättegången mot de vidriga kräk som står åtalade för att ha utnyttjat och förgripit sig på utsatta tonårstjejer. "Karlarna" är väletablerade i samhället, flera är företagare, och jag hoppas verkligen att deras äckliga fejs publiceras i tidningarna. Vill du veta vilka kräken är kan du kolla till exempel http://beckroth.se

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste om de där gubbarna, så äckligt, att ge sig på unga flickor som redan är svaga är så ynkligt. Det värsta är att man läser om många liknande fall där gubbar ger sig på försvarslösa tjejer. Jag blir arg och upprörd över Wanjas sätt i AMF men det här slår allt annat.

Anonym sa...

Rörig hemsidesblogg du hänvisar till men det går ju att få fram namnen på äcklen. Den där åkeriägaren häktades i dag. Han är 60 år och gift och har barn, vilket as.

Anonym sa...

Tacka vet jag en torsk i Tallinn.
Jag åker i morgon och det är delvis lite research för Göta kanal 3. Ytterligare resa i samma syfte(delvis) sker den 7 maj till Side i Turkiet. Där ska jag studera båtar och andra vrak i 14 dgr och försöka få bukt med min psoriasis. Kauss ja tänu!

Anonym sa...

Undrar hur många kroon en flaska kroon kostar i Tallinn?
DS

Torbjörn sa...

Ha´re bra, Rolf, och knäck lite sjyssta idéer till 3:an. Brorsan som är biomaskinist i Stockholm, Rimforsa och Motala undrar vilken väg ni tar i 3.an, ni har ju avverkat både från Stockholm och från Göteborg.
Köp med dig lite krron och bjud bloggen på.

Anonym sa...

Sist jag hade kontakt med dom, var dom i Töreboda, av alla ställen.

Anonym sa...

Antagligen så betydde pengarna mer när tjejerna började fnaska. Välbärjade gubbar har just den varan. Men gruppvåldtäckt är nåt helt annat, det ska dom fan i mig inte få komma undan med. De jävla svinen. HAJJA!

Carl S Connor sa...

Sorry Tobbe, beckroth.se har jag svårt att ta som sanningsvittne på något efter att ha googlat och hittat en massa minst sagt märkliga bloggar och artiklar.

Därmed inte sagt att det finns någon som helst ursäkt för slemgubbarnas beteende. Håller med om att deras ansikten bör publiceras efter att de dömts. Är de så jävla svaga att de måste ge sig på tonåringar för att bevisa sig.

Patetiskt.

Jocke F. sa...

Har du dubbel lön när du skriver kröniker plus nyheter från Kisa? Lokalnyheterna läser jag inte men en fårga jag undrar över är hur många journalister det finns på Corren. Jag minns en stor skrytbild där alla var på bild, det var massor.
Corren-tv anser jag är bortkastade pengar, det är så amatörmässigt att jag blir pinsamt berörd de gånger jag tittar.
Jag vet att du klarar att bortse från de inskränkta och hotfulla mail du får. Skulle du tveka så kom ihåg att du är den som är mest läst på Corren. Dig talas det om men jag har aldrig någon annan på tidningen nämnas ute bland folk.
Bra at du inte hetsar upp dig bara för att avståndet minskar mellan högerblocket och vänsterblocket, det hinner hända mycket än.
En sak jag tycker du ska ta upp är högervridningen bland journalister, särskilt de på radio och tv. De låter som kommentatorer från Timbro nästan allihop. Dagens eko är värst.
Fortsätt skriv som du gör. Fredags-frågan var mycket lätt, jag mejlar svaret.

Shakespeare sa...

Väl talat Jocke men vad övrigt är är tysssstnad, dags att skriva lite igen Tobbe?

Rolf sa...

Det är ballt att vara Litauen
est i Tallin, tyckte jag.