tisdag 13 oktober 2009


ALLIANSEN ströp arbetsmarknadsutbildningen efter maktövertagandet 2006. Halverade den åtminstone. Det lider vi för i dag. De arbetslösa som inte får tillgång till vettig utbildning får väl glädja sig åt att vi som jobbar heltid fått åtminstone en tusenlapp i sänkt skatt per månad. De riktiga höjdarna, folk med höga inkomster, noterar skattesänkningar som de arbetslösa eller långtidssjukskrivna inte ens kan drömma om.
SKRIVER för glatta livet, för att hinna vara i Motala och hos IF Metall klockan sex i kväll. Lokalen ligger på Östermalmsgatan. Just det, där låg biblioteket en gång i tiden. Metalls expeditionen låg ungefär mitt emot nya polishuset. Ibland hängde jag med farsan när Metall ordnade bussresa till Norrköping för att lyssna på Erlander och Sträng.
--- NU BÖRJAR jag bli varm i kläderna, sa Sträng efter en timma och tog av sig kavajen. Jag var tonåring men lyssnade andäktigt till gubben där framme. Han behärskade verkligen det muntliga talets konst.
--- DET FINNS dom som urgerar för en limitering av bostadsbyggandet, det ska dom ge fan i, sa han en gång.
VARFÖR använda utländska låneord när det finns en adekvat inhemsk vokabulär, sa han en annan gång.
PETER WÅHLIN i Skänninge med flera tycker att jag ska dra (!!!) i gång Pin Up-klubben i Vadstena igen. Låter intressant. Nån som ställer upp och fixar bloggen? Peter tipsar vidare om fotografen David Perry. Honom ska jag kolla i kväll, efter IF Metall.

1 kommentar:

Bildoktorn sa...

Henne skulle jag vilja grilla i fören, eller förföra i grillen.
Henne skulle man nog inte bli lack på, när hon står där och kromar sig.
Gott Nytt År!!!! Det är ju inte hjul än