torsdag 1 oktober 2009

HÖSTEN är ett tungt blött hästtäcke. När det regnar alltså. Annars är hösten ljuvlig, som en mogen, erfaren kvinna. Våren är mer av explosiv älskarinna. Harry Martinson skrev att slåttern kommer, och alla som önskar att de vore blommor förändra hastigt sina önskningar. Hur fan har folk tid med att hålla sig med älskarinna/älskare?
RUBRIK I dagens Corren: Östergötland klarar sig bra i jobbkrisen. De drygt 10 000 öppet arbetslösa tycker kanske annorlunda. De många som bara väntar på att kickas ut från sjukförsäkringen tycker kanske också annorlunda. För att inte tala om de flera tusen som existerar vid sidan av den officiella statistiken.
KUSINTRÄFF på caféet på lördag. Marie och Birgitta i Åtvidaberg och jag står för planeringen. Vi blir ett 40-tal. Ska bli kul. Ester och Knut, mina farföräldrar, är upphovet till kusinträffen.
KISSIN´ COUSINS --- Elvisfilmen såg jag på Sagabiografen i Vadstena.
KUSIN VITAMIN --- hängde och slängde i en gardin. Nu ska jag skriva FredagsFrågan. Sitter i Kisa. Corren har totalutlägg i morrn fredag och Lindqvist och jag vrajtar så livstyckena blör.

5 kommentarer:

kusin vitamin sa...

Vi ses på cafe´et på lördag. Ska bli så roligt " så en törs knappt tänke påt"
Tack för alla trevliga inlägg om min idol Elvis Presley.
Hälan. Kusin vitamin Christina.

Torbjörn sa...

Härligt Christina, snart är det dags!

Rolf sa...

Åter från de 7 haven. Jag säger bara en sak; Om Ni har möjlighet att se och lyssna på Kalle Moraeus och Bengan Janson, så gör det. Underbart musikaliskt och oerhört roligt. Det var länge sedan vi skrattade oavbrutet i 1½ timma.

Risto sa...

Det verkar bli kusinblogg nu, jag är inte kusin med Tobbe vad jag vet.
Kalle Moreus är det den lille tjocke som spelar fiol?

Rolf sa...

Var står det att du är kusin med Tobbe?
Kalle Moraeus är riktigt den lilla runda med fiolen. Storleken har ingen som helst betydelse i hans fall.