onsdag 14 oktober 2009

LILLPOJKEN och jag ska ut å äta. Gissa vem som pröjsar. Besökte US på förmiddan. Har ungefär tre månader kvar att leva. Minst. Lyssnade lite på partiledardebatten. Sahlin gjorde rätt bra ifrån sig. Tycker jag som legitimerad sosse. Men frågan är om det räcker. Tillståndet i rörelsen är inte det bästa. Frågan är hur mycket rörelse som återstår.
MARILYN dök plötsligt upp. Hux flux, bara pang, så där som hon brukar. Marilyn är gift med nån slags biskop, eller nåt däråt. Jag har aldrig varit gift med en biskop, eller nåt däråt. Jag närmar mig 60 och undrar ibland om det inte är dags att skilja sig. För att testa nånting nytt, för att visa att man är.... ja vadå? Nä. Det verkar jobbigt att skilja sig. Bökigt. Å så träffa nån ny. Snacka om jobbigt i max. Det betyder att man måste förställa sig, uppföra sig, tänka på vad man säger och vad gör, och när man gör det.
NU ÄR LILLPOJKEN här. Vi går å äter.

5 kommentarer:

Åke sa...

Du träffade förmodligen inte prosten men säkert prostatan.
-Om prästen är lika stel i byxorna som i kragen, så ses vi utanför strax, sa flickan på kalaset.
Skilsmässa.....det kanske är bättre att göra 10 lyckliga än en olycklig.
Man vet inte vad lycka är förrän man är gift, men då är det för sent.
I mina tidigare ansökningar till nya jobb, skrev jag alltid gift, i övrigt ej straffad.
Lite allvar på slutet och bra sådan.
En person som vet allt om dig, men ändå älskar dig, är värd att ta vara på.
Är det problem med potensen, kan man alltid springa in på toan, ställa sig framför spegeln och ruffsa sig i håret och skrika
-Det är inte min fru, det är inte min fru osv

Helena sa...

Har du fått åldersnoja eller vad ?

Josef sa...

Lejda åsnor?

Anette sa...

lejda åsnor????????

Maria sa...

Åldersnoja ut och in