tisdag 6 oktober 2009

TOBBES faster Ulla, farbror Bengt och faster Elna kollar kort. Jag fastnar själv med jämna mellanrum i våra gamla fotoalbum. Fotografier ska kollas i album, inte på datorn. Bengt berättade en festlig sak på kusinträffen i lördags. Han bor granne med Leif Carlsson, som jag var mycket ihop med i Vadstena. Fram till tonåren umgicks vi ofta. Var länge sen vi hörde av varann. Jaja.Nu vet jag var Leffe bor iallafall.
DE RÖDGRÖNA langade fram budgetförslagen i dag. Ser rätt bra ut. Går säkert att sy ihop nåt gemensamt till valrörelsen 2010.
BÖRJADE KLIPPA häcken i går. Kom halvvägs. Sen iväg till medborgarträff i Björkfors. Vilket möte! Började sju och slutade tio över tio. Folk är på hugget. Fortsätter klippa i kväll. Lindqvist påstår att det ska bli regn. Vem bryr sig.
JAN-PETER, kusin uppväxt i Åtvidaberg, numera bosatt i Linköping, strör vitsar och historier omkring sig. han lärde mig vad en Ulrika-sup är: Det går tre på en liter.
ÅTERSTÅR efter kusinträffen: Att skriva ut allas adresser och skicka till samtliga. A man´s gotta do what a man´s gotta do.
NÅT BRA PÅ TV? Skulle inte tro det.
LÖRDAG: Frugan, Johanna och jag drar till Vadstena. Längtar redan.

5 kommentarer:

Fräcka Putte sa...

House är på TV, helt oslagbart.
Vill du skratta, så titta på 2½ män. Vilken dialog. Bättre än att klippa nåns häck. Kan visserligen bero lite på vems det är.

Sussie sa...

Hej igen, jag blir lite avundsjuk när jag läser om eran kusinträff och funderar på att försöka mig på samma sak. Men vi har inte mycket kontakt, men det kan det bli ändring på.
Jag tror som du att det rödgröna laget får ihop en gemensam politik och de flesta förstår nog att sjukvården behöver mera pengar. Vad är vitsen med att göra undersköterskor och andra arbetslösa när behoven är så stora?
Kallt och höstlikt i Västervik, hur har ni det?

Inger sa...

Hej! Vilken trevlig blogg detta verkar vara. Fick tips av en arbetskamrat och här ska jag fortsätta att läsa och kanske komma med ett och annat själv.

Jessi sa...

Min farbror heter ju Leif Carlsson!!! Fast han bor ju inte i Vadstena utan här...

Göran sa...

Leif Carlsson OCH!!!!!