tisdag 2 mars 2010

DAGENS ANDRA bild från bloggens USA-korrespondent Inger Briggs som besökte staden La Conner --- å mötte Elvis (?), se tidigare inlägg. Härlig bild det här, den låter oss ana att det existerar någonting annat än snö, is, kyla och snöskottning. Thanks, Inger.

JAG VISSTE nada om La Conner innan Inger mejlade sina bilder. Nu har jag läst på --- Presleydentens blogg är Folkets Akademi- och UniversalEncyklopedi. Stan är liten, ligger i Washington, och befolkas av knappt ett tusen personer -- som mer än gärna käkar härligt heta hot dogs. Just nu vill jag vara där. Mellan 7 och 11 plusgrader låter som värsta sommarhettaexplosionen.

1 kommentar:

Rolf sa...

Hans hotdog var tydligen big.
Det vimlar av kvinnliga nätverk i Östergötland och det börjar tydligen att vimla av kaféer också, Kisa. Motala, you name it.
Hur går det med dottern´s café och all konkurrens i därdera?
Apropå big hotdog och kvinnorörelser, så citerar jag en
känd komiker. "Den enda kvinnorörelse jag gillar är motjuck". Det ligger nåt i´t.
Har Vadstena någon bitr. kyrkoherde, nu när Torbjörn spisar rock´n roll?
CD komma till mig, sa visst kyrkoherdens "chef" vid nåt tillfälle och nu blev TA bönhörd istället.
En präst och en lokförare spelade golf. Varje gång lokföraren missade skrek han - Jävlar vilken miss. Prästen reagerade och tyckte att han skulle sluta svära och om han fortsatte skulle Gud straffa honom, som en blixt från en klar himmel.
Han slog och missa...jävlar vilken miss osv osv.
Till slut mörkande molnen och en jätteblixt slog ner i prästen, som dog direkt.
Då hördes en dov stämma från himmelen -Jävlar vilken miss.