torsdag 4 mars 2010

FREDASFRÖGAN I CÖRREN

Våren nalkas, känner´u dofterna? I Kisa spirar krokus, majstången frodas, och prisbordet är värsta vårsonaten: Exklusiv, bautabig Elvis-bok med cd-skiva & "reproductions of rare memorabilia".
Vidare: Våren & fyra andra årstider av Vivaldi (cd) plus "Mannen utanför lagen" (dvd) med Clintan och 5 Trisslotter.
Frågan: Vad heter politikern? Född samma år som Beatles debuterar på Tio i topp, föredrar häst framför bi och är i stånd att överraska (kärleken till kollektivavtal). Vet var Petrus Magni-skolan ligger. Vice sedan 1999. Hade tidigare samma efternamn som en skidåkare som vunnit Vasaloppet 4 gånger.
Svar senast måndag kl 15.26, torbjorn.gustavsson@corren.se eller Torbjörn Gustafsson, Stora torget 5, 590 37 Kisa.

3 kommentarer:

Bettans krypin sa...

haha jag vet svaret, jag bor i samma kommun som hon/ha de!

Sussie sa...

Den här veckan SKA jag bara vinna.
I söndags åkte vi till Västervik över Överum och jag kom att tänka på dig. Hade väl inte varit så kul om du hamnat där va?

Åke sa...

FF; jag har 3 svar att välja på
Noras gull Niclas
Oscar Ullslingan
Solnas gull Carin
Alla har ju växt upp i Stenvada.
Får fundera vidare.