torsdag 18 mars 2010

The King. always, everywhere....

4 kommentarer:

Inger sa...

Javisst Tobbe.Hörde honom för en stund sen på Radio Östergötland."WHAT A WONDEFUL LIFE" tror jag den hette? Ingen låt jag är så bekant med,men han sjöng ju några stycken!

Torbjörn sa...

Exakt, Inger -- Whata wonderful life, från EP´n och filmen Follow that dream. Filmen såg jag på Sagabiografen i Vadstena. 62 eller 63. Filmen och skivan kom 62, ytterligare två EP-records med Kungen släpptes i Sverige det året: Kid Galahad och Kiss me quick. Den sistnämnda blev min andra EP med Elvis. Jag lirade den på skivspelarn på första våningen i Filippas väg 2 A. Det var tider det.

Rolf sa...

Håller med Kustvik i Corren.
LHC= ett gäng mjuk(is)killar.
Inte ens Lite Högre Checkbelopp tycks räcka.
Det är dax att lägga på ett kol.
C=kol
LHCC

Rolf sa...

Håller med Kustvik i Corren. LHC är ett gäng mjuk(is)killar.
Det är dags att lägga på ett kol.
C=kol
LHCC
Inte ens Lite Högre Checkbelopp tycks räcka.
Vad är det som gör att ett gäng duktiga individualister, inte kan prestera mer som lag?
Dom spelar inte med hjärtat, utan med plånboken.