onsdag 10 mars 2010

I KVÄLL krossar ÅFF IFK Norrköping, sen blir det storslam när allsvenskan rullar i gång å ÅFF chockar fotbollssverige när Fimpen & Co släcker ljuset för AIK, Djurgårn, Malmö, Göteborg, Elfsborg och de andra skitlagen.
Arbetsgivarorganisationen Almegas uppgifter om de hushållsnära tjänsterna fick stå obesvarade länge. Alla tog dom för givna. Nu kommer andra uppgifter. Almegas uppskattning av antalet nya jobb visar sig vara betydligt överdrivna. Vidare: Tjänsterna köps i första hand av förmöget folk i storstäderna. Behöver vi andra verkligen subventionera deras städning via skattsedeln?
Melodifestivalen: Är det nån som följer eländet?
Jihad-Jane: Läckert namn.
Joe Biden, USAs vice president, fördömer Israels vidriga beslut att bygga ytterligare 1 600 judiska bosättningar i östra Jerusalem. Bara en tidsfråga innan Biden och Obama framställs som antisemitiska hetsare.
Facken trängs tillbaka. I dag: Sandvik vägrar nyanställa tidigare varslade arbetare, i stället plockas folk in från bemanningsföretag. Sandvik är bara ett av mångmånga företag i mängden som använder bemanningsföretagen för att smita undan lagen om anställningsskydd. Tar inte IF Metall & övriga fack strid om det här kan de lika gärna lägga ner verksamheten.
Monica eller Inger eller båda 2 tjatar om mitt snusande. Vadå snusande? Jag slutade i januari 2009. Punkt slut. (Att jag började lägga in igen i augusti 2009 har inte med saken att göra, jag är ståndaktigare än ett vetefält i storm.)
Andra tjatar om min namnsdag. Jag hade inte namnsdag i går. Det var Torbjörn och jag heter Hans Gösta Torbjörn. Så jävla vackert: Hans Gösta Torbjörn. Får aldrig nog av att se det i tryck: Hans Gösta Torbjörn. Låter pålitligt å robust å respektingivande på nåt vis: Hans Gösta Torbjörn. Låter det inte lite svenskt också: Hans Gösta Torbjörn. Mina föräldrar hade fantasi, döpte mig till Hans Gösta Torbjörn. Rolf, Monica, Inger, Benny, Raimo, Åke.... va är det för fantasilösa namn.

8 kommentarer:

Rolf sa...

HGTG, så bra då.

Rolf sa...

0 - 0 urtråkig match.

Inger sa...

Där fick man sej en oförtjänt hacka av Hansgösta.Jag har inte nämnt vare sej ditt snus eller din namnsdag.Dessutom har jag också ett par mkt vackra mellannamn!Dom offentliggör jag en annan gång!

Elin Margareta Lönn sa...

Undrar vad Hans Gösta Torbjörn åt till kvällsmat. Taggtråd?

Torbjörn sa...

ÅFF KROSSADE IFK.

Torbjörn sa...

Jag tror att Inger heter Gerda Inger Mathilda Gunhild, eller nåt sånt
Min morfar hette Henrik Napoleon.
En fackligt aktiv i saligen insomnade Svenska Fabriksarbetareförbundet hette Torsten Ask. När det var förhandlingsdags och vi skulle skriva in oss på ett av förbundet bokat hotell sa han till receptionisten att jag heter Torsten Ask men det räcker om du skriver in mig som T Ask. Sån humor hade han.

Inger sa...

Morrn HansGösta!Om jag ändå hetat Mathilda, det är ju vackert.Fast det vore inte så kul att vara fet,tycka om mat och heta Hilda!MatHilda.

Åke sa...

Vadå krossade? Blev det inte 0-0?