lördag 27 mars 2010

STÖVLADE omkring i Motala i torsdags eftermiddag, i skarven mellan mina två "föreläsningar" om RaggarlivABF. Gled in på ett fik, köpte fika och Motala/Vadstena Tidning. Började bläddra. Stannade upp: Fredrik Frallan Jonsson stirrar plötsligt mot mig. Rubrik: Favorit i repris the Troubleknecks.
FRALLAN med band lirade alltså i Motala på fredagkvällen, på Jazz- och Bluesklubben. Skribenten citerar vad som skrevs när Frallan & Co lirade där för två år sen: "De är fullfjädrade musiker som brinner för vad de gör."

16 kommentarer:

Rolf sa...

Faan också. Skrev en lördagsfråga som försvann.
Söker en kompositör. 100 år innan han föds skrev någon i sin almanacka att Pontus drunknade. Epithalamion låg etta på
"svensktoppen". Han var autodidakt och sjöng gärna en stump, kompad av en oboe måhända. Han trampade i klaveret och gifte sig med en släkting. Hans andra hustru delade namn med Jesus mormor. När han bodde på värdshus, föredrog han nog sviten. Han dör när han ska gå i pension och en känd slav ser dagens ljus.

Rolf sa...

Vad är det för fel på sidan? Skrev en söndagsfråga som också försvann.
Den var till Er gårdvarar. Själv åker jag till Finland i morgon, så här har Ni o Tobbe nåt att lukta på i morgon och våren står ju för dörren.
En blomma; Ett riktigt "Europatroll" skulle man kunna säga. En ranunkeldocka i dalen, som får tankarna att gå till David Beckham. Fridlyst på sina håll.

Johann Sebastian Bach sa...

Vad var det för en lördagsfråga som försvann?
Men du kan få svar på den som finns kvar.
Pontus drunknade i floden Narova 1585.
Johann Sebastian Bach föddes 1685, dog 1750,65 år gammal, samma år som Kunta Kinte föddes afro-amerikansk slav, förfader till författaren Alex Haley samt huvudpersonen i dennes bok Rötter.

Rolf sa...

JSB, lever du, eller har du gått igen?
Klart att du själv vet svaret. Klarar du blomman då?

Inger sa...

Hej Rolf! Det första som slår mej är Backsippa,men så enkelt fick det väl inte vara? "Ha de"på kryssningen!

Inger sa...

NU SLÄCKER VI ALLA LAMPOR!!!!!!!!

Inger sa...

Kolsvart i huset,miljötänkandet är bra,men jag hittar inte mitt vinglas!!!!

Rolf sa...

Intravenöst är bra. Du ser där uppe i fönstret, där det är tänt, där har jag släkt.
Backham var aldrig back.

Inger sa...

Jag hittade glaset! Nu flyttar jag klockan en timma framåt i tiden och går till sängs.Natti Natti!!

Rolf sa...

Sov gott Inger. Lägg 7 karlar under kudden, så kanske drömmer du den blomman jag är ute efter. Eller var det tvärtom, man skulle göra. Svaret kommer på tisdag i alla fall.

Rolf sa...

Inför Finlandsresan undrar jag bara: Blir det sisu i Aura, eller sus i ett öra?
Ett litet tips också; Håll Er inomhus idag. Det är den stora paddödardagen.
Jag tror att många forwards gillade Beckhams inlägg. Rena smörbollar skulle man kunna säga.
Eureka!

Rolf sa...

I september bär det av till Turkiet igen. Hotell Dogan i Side. Kanske kan hitta fler Elvisprylar åt Tobbe.
Hur som helst, så på stranden(20 mtr från hotellet) kom varje dag en reslig yngling med en korg på huvudet och sålde bröd. Han skrek buller, köp buller, men han hade inga blomster. Hinner inte ens korsordet i ÖC, det lilla, ha de.

Inger sa...

Jag lade sju karlar under kudden i natt(efter tips från Rolf)och drömde om TROLLIUS EUROPA!

Monica sa...

Vackert Inger!

TROLLIUS EUROPA och
kärt barn har många namn, jag kallar smörbollarna för bulleblomster.
Hade du plats för Skavlan i sängen också, men inte UNDER kudden väl?

Inger sa...

Jodå Monika! Skavlan fick allt plats må du tro.Både över och under.Snart kan vi gå ut och plocka bulleblomster!

Rolf sa...

Det blev mest sus i ett öra. Volymen på nattklubben, kunde ha väckt en död.
Ändå är jag musiker med nedsatt hörsel/mest diskantbortfall/.
Annars var det inte mycket bortfall och inte framfall heller.
Det var kul i allafall.
Ägglikören är nu på plats och snart ska vi späka oss med ris, när begären blir för starka, som dom kan bli av för många ägg.