torsdag 18 mars 2010

TOBBES. Det visste ni inte, att jag förfört damerna på dansgolvet till tonerna av ljuv musik. Jag viste det inte ens själv. Mitt första band kallades Rocking Toby Carter & The Teddybears. Vi hade knappt några instrument. Men lirade gjorde vi.
ROLF & TOBBE slafsade i sig ärtsoppa å pannkakor på Kasken. Smaskigt gott & trevligt sällskap.
FLERA mejlar å frågar varför Corren å andra tidningar bevakar avtalsmatchen så dåligt. Berättigad fråga som jag inte har något svar på. Det handlar trots allt om något som berör flera miljoner löntagare och deras familjer.
FREDAGSFRÅGA i morrn. Skitlätt. Förstapris: Elvis-pussel med 1 000 bitar skänkt av Mia och Boije Stéen i Mjölby. Heder åt dom.

5 kommentarer:

Andreas Björk sa...

Allvar nu, är det du som är Tobbes, eller med i?

Rolf sa...

Saknaden, var det av instrument då?
Frågan är om publiken kände samma saknad. Det är inte lika troligt.
Tack för en trevlig lunch.
Nästa gång kanske vi kan avnjuta en sprängd anka(inte tidnings) tillsammans på min/vår nya altan och få snatter/burop av släkten på Stångån. Raggmunk på Kasken slår nästan lika högt, utan snatter. Vi får se, bara våren vill komma.
Balkongskydd och matta(nästan 14 kvm) kommer på plats i helgen, så det är bara värmen som saknas.

Åke sa...

Klart det är HAN. Trumslagar´n var liten och satt och var även
trum-petare. Han var väl inte rasist och tryckte ner dom svarta(tangenterna)I så fall, fick nog även dom vita en törn.
Bytte dom inte namn till
Hans-gösta´s senare. Herre Jösses!
Vad tiden går, när man har roligt.

Torbjörn sa...

Nä, Andreas, jag var inte med i Tobbes. Rolf lanserar namnet Hans-Göstas. Vilket namn. Vilka låtar skulle en sån orkester lira? Borde va en kvinnlig sångerska också, så kallad vokalissa. Hans-Götas med Görel? Hans-Göstas med Gunhild? Skulle jag dra i gång en dansorkester skulle den heta Hans Gösta TOrbjörn Gustafssons Dansband. Inger å Monica blir sångerskor: Hans Gösta Torbjörn Gustafssons Dansband med Inger & Monica. Stora affischer blir det. Men vilket sväng, och Rolf står längst fram å kollar in brudarna i orkestern: "Monica, kan du förlåta mej, för aaaaaaalla dessa svekfulla ord....." eller "Jag ringer på fredag å kommer på lördag.... ja jävlar.

Rolf sa...

Hans-Gösta´s med Görel. Ett helt oslagbart namn.
Görel på triangel.