tisdag 18 maj 2010

BÄST ATT lägga in en bild på Frugan. För husfridens skull. Hon börjar undra om jag inte gör annat än dansar tango med Inger och Monica i Correns reception i Linköping.
LEDIG i dag och resten av veckan. Kom för kvälls- och helgjobb. Lyxigt värre. Fast om en halvtimma ska jag träffa Öst-Nytt här i Kisa. Nåt om kommunalpolitik. De vill förstås ha en snygging i rutan. Ska häva i lite extra med Brylkräm.
HAR KOMMIT i gång med att springa. Gud så skönt. Dofterna, föglasången, vattnet som porlar. Gud finns.
INGER eller Monica -- jag är gammal, minnet sviker -- skriver om Hollywoodfruar. Efter springningen i går hamnade jag i soffan framför hollywoodfruarna. En lät helt förskräckt när programledarn antydde att hon kanske dammsög. Sånt har de ju lågbetalda invandrare till. Fast en tyckte det var sexigt med karlar som dammsuger. Ring mig! Jag har damsugit mycket i min dag. Nu ska jag kamma mig.
I EFTERMIDDAG drar Frugan å jag till Horn. Ska snacka ELVIS inför PRO. Stort.

3 kommentarer:

Åke sa...

Det är stor skillnad på dammsugning och damsugning. Vilket är du bra på?
Brylcreme och en polkagrease och lite dans, är inte dumt annars.
Jag gissar att Hollywoodfrun avsåg damsugning.
Hälsa Horn, det kan va´minusgrader.
Spring is here to stay.

Rolf sa...

Mer ur Olle Nordahls bok "Snacka om vin"
När jag dör skall jag inte begravas, jag ska hällas tillbaka på tomflaskorna. Dean Martin.
Om soppan hade varit lika varm som vinet, och vinet lika gammalt som fisken, och fisken lika ung som husan, och husan lika villig som värdinnan- då skulle det ha varit en väldigt lyckad middag.
Aromen i en rejäl Sangiovese är som att äta saltlakrits på dass.

Monica sa...

Jamän Torbjörn jag hade ingen ANING om att du dansade tango i Correns reception när vi träffades.
Nu önskar jag dig, Frugan, Ragdollen, Oskar, Selma ja, det finns ju hästar också och alla andra många sköna vårdagar.
Självklart kollar jag på på Östnytt i morgon