lördag 8 maj 2010

I dag: Kise Marken förvandlas till de uppfällda paraplyernas paralyserade dag. Regn och tre grader varmt. Varmt? Märks vilka som sitter i Rosenbad. På Perssons tid vräkte Solen sina stinna strålar över oss så här års. Förutom när det regnade. Jag drar till Johannas café å fixar lite. Oskar hjälper till. Han är lite störd av Frugans envisa gullande med dammtussen Lady Leana. Dammtussen, ja.... viss koppling till FredagsFrågan har hon.
LILLPOJKEN å hans donna Liselott sägs va på ingång också. Det betyder att Volvon ska lånas ut. Di barna di barna....

9 kommentarer:

Rolf sa...

Snart får Ni en LF att sätta tänderna i. Ska bara ta bort dammråttorna i hörnen dvs dammsuga.
Kan ha en viss ledning till LF, om än långsökt.
Ikväll kommer hela klanen Claudius hit. Far,son och barnbarn har Rolf med i sina namn och likadant min son. Detta gör in alles 5 Rolfar i en o samma lägenhet. Det är nog ovanligt med ett så pass gammalt namn. Kommer ni ihåg Gånge-Rolf

Rolf sa...

En sista tankenöt, söker ett årtal:
En fotbollsförening bildas men Werner och hans lag får stryk med 2-1 mot ett lag/stad vars järnvägsstation öppnas 1860.
En kändis skrev testamente och alla fick reda på att det fanns kondomer. Ragnar sjöng in 3 låtar och fick 75,- i gage.

Inger sa...

1910.

Rolf sa...

Jag ger upp. Ni är hur duktiga som helst. Jag skulle aldrig själv komma på svaren, om någon annan skrivit samma fråga.
Likadant är det med mina anagram.
Tittar jag på något jag skrivit tidigare, så kan jag inte se dom rätta svaren där heller.
Ha en fortsatt trevlig helg. Nu vilar vi upp hjärncellerna, med lite god dryck som tar död på en del celler, har jag hört sägas.
Bor du Inger här i Sverige eller var? USA?

Inger sa...

NejRolf,Inger i U.S.A är en annan Inger.Rolf är ju vanligt i din familj,men i min släkt är det ingen mer som heter Inger. Monikas namn hade ju stor betydelse i skyddshelgonens skara,men jag svävar väl bara,Inger betyder ängel på Rumänska!

Rolf sa...

Halv 4 i morse drog sig klanen Claudius tillbaka. Mätta, salongsberusade, strikade(bowling) och uppsjungna(karaoke).
Sinatraskivan gick varm.
Lillgrabben Albin slog mest strike.
Får han en syster, är mitt namnförslag Nibla. SF Kan Ni gissa varför?

Rolf sa...

Jasså Inger, i en annan del av(Lin)köping, finns du. Bra då vet jag.
Allianser, rödgrön röra, vänster, höger...varför inte rakt fram!
Igår fick jag oförhappandes(vilket ord) ett levnadstips, som verkade lite intressant. Sista raden kanske inte är så lyckad i mitt fall, men ändå
Rösta rött
Lev blått
Ät grönt
Jobba svart

Inger sa...

Om nu alla pojkar i er familj heter Rolf så kan väl en tös också få vara med på ett hörn och heta FLOR(a)

5 x Rolf sa...

Absolut