onsdag 26 maj 2010

NÄR SKA media sluta upp med att följa "barnflickan"? Låt´na va ifred.
CORRENS Nils Olausson berättar i dagens paper hur F-kassan medvetet friserat statistiken när det gäller antaler personer som lämnat sjukförsäkringen. Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan är numera lydiga trälar i alliansregeringens armé och allt går ut på att invagga folk i tron att vi lever i de n bästa av världar. Att många hamnar i kläm är så klart beklagligt, men så är det alltid vid stora förändringar. Så säger Reinfeldt och så upprepar hans devota underhuggare.
SÅ AVSLÖJANDE. I andra sammanhang ordas vitt och brett om den enskildes integritet och behovet av respekt för den enskilde individen. Så inte nu. Inte när det handlar om folk som redan är tilltufsade.

3 kommentarer:

Rolf sa...

Jag har haft kontakt med Sara och hon verkar vara en mjuk och behaglig person. Så lättlurad och hypnotiserad av Helge, så man blir helt förstummad. Hon trodde nog att hon utförde Guds handling. Hon har nu ett eget boende i Vadstena och bör lämnas i fred. Hon har nog vaknat ur dvalan vid det här laget. Sen kan väl aldrig ett utfört mord, oavsett dvala eller inte, gå spårlöst förbi. Man skänker ju även dom efterlevande ett fin tanke och man begriper att dom inte har samma förståelse för det inträffade.
Apropå politik, som jag är dålig på, så läste jag i Corren igår att en folkpartist föreslog att man kunde begära en motprestation av alla som uppbär försörjningsstöd.
Det har jag alltid tyckt att det är en bra idé. Dom kan alltid utföra något konstruktivt för sitt bidrag. Man skulle också få tjäna
1 500,-/månad utan att bidraget försvann. Också en bra idé.

Monica sa...

Jasägare Monica tycker också att Sara ska få vara ifred. Jag har hela tiden tyckt att allt det här med Knutby har varit så "hyeniskt" liksom frossa i andra människors olyckor, jag har inte läst något och inte sett TV-programmen heller, jag bara inte orkar
Jag är helt opålitlig men jag vet så mycket som att det förändrar ingenting att sitta hemma vid köksbordet och gnälla och ligga på sofflocket valdagen. Gå och rösta för
DIN RÖST KAN AVGÖRA VALET I HÖST
Tänk också på att allmän rösträtt i Sverige tillkom så sent som 1945, då även människor på fattigvården fick rösta. Allmän rösträtt är en demokratisk rättighet som vi ska utnyttja
I dag har och min kompis varit till Blodtappen och fått var sitt nummer....till Blodomloppet, men vi fick inte börja lämna blod.......vi var för gamla?????

Dracula sa...

Ni behöver nog Ert eget blod och ingen annan vill tydligen ha det heller.