måndag 10 januari 2011

DAGENS ORDSPRÅK: Framtiden var bättre förr.

5 kommentarer:

Rolf sa...

På tal om mina frågor, så passar väl detta bra.
"Det man inte vet, har man ingen aning om"

rebecka sa...

det ska vi vara glada för:))

Rolf sa...

Nåt passande för Tobbe o alla andra motorintresserade.
" Gråt inte över spillolja " och
" Gå aldrig över ån, för det går inte "

Inger sa...

Bra krönika idag Torbjörn!Tänker mest på avsnittet om jobbskatteavdraget.Det är ju så, som du skriver,dom där 70 mijarderna borde gå till att få fart på Sverige igen.Reinfeldt tycker att folk ska jobba mera, söka det där jobbet som inte existerar,eller heltjänsten som dom aldrig kommer att få.Acceptera en halvtid eller gå på timmar,annars kan du vara utan!Så fungerar det ju inom handel restaurang och vård och omsorg.
Men jag vet också (tyvärr)att Reinfeldt köpte in vanliga jobbare,f.d. S, till sitt parti för jobbskattepengarna.Han köpte dom som inte förstod bättre!
Framtiden VAR bättre förr!!

I går trattade jag på ändan,nu ska jag åka och köpa broddar.

Rolf sa...

Tobbe har lärt sig att ringa på nya mobilen, strålande. Funktionen att ringa, är nog snart borta, pga alla nya funktioner som förvillar användaren. Ju mera finesser, desto mer fel. Så har det alltid varit.
Köpte en mobil till frugan, där man kan ringa och ta emot samtal, samt sms, det är allt som hon vill ha och behöver.
Nu ska jag åka och köpa groddar till kvällsmaten och stora skalade tigerräkor på Netto. Jag vill inte tratta, men lite trattkantareller kan det bli till groddarna.