söndag 16 januari 2011

MONICA drog sitt sista bloss för ett år sen --- se bilden!!! --- å nu har hon just kastat reservciggissarna. Därmed kvarstår faktum: Monica HAR slutat röka. Tips på bra skivor som den nikotinbefriade kan lyssna på: Orange bloss--om special med The Spotnicks, Smoke gets in your eyes med Platters. Heder åt Monica -- jag hyllar dig med en snus. Ettan portion.
KÄNNER mig vissen. Nu ska jag diska. Diskmaskin är onödig utgift. Hatar diskmaskiner. Bra karl reder sig själv. Läste på facebook, nån skrev att S ligger under 25 procent i en ny opinionsundersökning. Ingen rök utan eld. Slog omkull ute vid caféet i går. Såg stjärnor, ett helt universum av blixtrande stjärnor. Tänkte inte mer på det, men vaknade i natt med huvudvärk och illamående. Lätt hjärnskakning? Känner mig aningen konstig i kroppen, men stavvngen är dät iget fell pa.

3 kommentarer:

raimo sa...

smart::)jag rökte bara några år la sen ciggpengarna i en burk::))
sillen renoverar en hudson som han ska visa opp i västerås sväng förbi

Inger sa...

Grattis på ettårsdagen Monika!STÅ UT!!!!!!!
Om en månad är det nio år sen jag slutade (efter 40 år).Tog lång tid att sluta sakna dom satans pinnarna,men nu är jag äntligen fri!Fast fortfarande finns det stunder,ögonblick i livet, när jag kan längta (som en storrökare)efter en cigg.Men det går fort över!Jag törs iallafall inte ta en festcigg, som somliga,då skulle jag trilla dit direkt igen.
Men GUVAGOTT det skulle va!!!
Ränderna går aldrig ur.

Monica sa...

Visst kommer det små röktjing i bland, men det är himla skönt att inte var slav under cigaretterna längre och att feströka det har jag aldrig haft en tanke på. Jag törs inte det heller då är jag snart uppe i en ask om dagen igen