onsdag 26 januari 2011

SNACKAT med och skrivit om Mia Karlsvärd, Correns fotograf som just nu befinner sig på den bautastora MC-mässan i Älvsjö. Mia visar bland annat förstorade bilder från boken Ur spättans synvinkel (2010). I mars drar hon och särbon Bertil -- det är som kör HD´n när Mia fotar -- till Daytona, USA, och i april väntar Sikkim i Indien. Finns det vägar där? frågade jag. Jag tror det, sa Mia.
JEPPE, äldsta grabben, åkte Indian för ett antal år sen. Men det har ju inget med Indien att göra.
NU drar jag en sväng till Wilhelm å Johanna. Micke jobbar natt, så de kan behöva piggas upp. Micke kör lastbil. Containerlastbil. Stundom far han vägarna fram på en Suzuki. Ja, de barnen..... ungdomens glada lekar.
APROPÅ JOBBA NATT. När Johanna föddes fanns inte den här förträffliga nymodigheten att fadern får vara hemma 10 dagar efter barnets födelse. Johanna föddes en måndag morron, jag bytte från 2-skift och jobbade natt den veckan. Jeppe sov hos mina föräldrar. Drygt ett halvår senare blev jag pionjär, den förste man på Plastbolaget som utnyttjade möjligheten att vara hemma med ungarna. Jag minns hur flera av ruggugglorna på de olika skiften snörpte ihop fejset och förklarade att karlar ska minsann inte va hemma med ungarna. Å ur transistorapparaten strömmade BobDylans The times they´re a´changin´.

Inga kommentarer: