måndag 10 januari 2011

YOU can´t say No in Acapulco. En av låtarna på min första Elvis-LP, Fun In Acapulco. Fick den i julklapp 1963. Såg den snare på bio. Ursula Andress = läcker. Vi kallade henne Ursula Undress. Pojkarna har humor på den tiden. Jag var 13 år och gick första året i samrealskolan. Några månader senare flyttade vi till Hovsvägen. Värsta lyxen: Tre rum å kök.
ROLFS frågor får mig att undra om jag inte förskingrat min kunskapsbank för länge sen. Minns jag rätt har jag fixat en av hans frågor.

SKRIVER några rader om Rajnfälts tal om nytt jobbskatteavdrag. Trodde ända tills nu att oppositionen grävt ner sig, knappt ett ord om skattesänkarförslaget ända tills nu. Nu opponerar Handels ordförande. Skönt att nån vågar och orkar säga ifrån. Å hur länge kan hallihansen fortsätta babbla om arbetslinjen när upp emot en halv miljon står utanför arbetsmarknaden? Vad gör Sven Otto Littorin förresten? Knegar han på ett callcenter & förmedlar kontakter med unga damer?

NY MOBIL. Tog en helvetes lång tid innan jag fattade hur man gör när man ringer. Fick första en massa instruktioner om Google & Facebook & annat men det där med att ringa fanns längre ner på prioriteringslistan. Nu äntligen kan jag ringa. Men jag kan fan inte avbryta när samtalet är slut. Avbryt före samlaget, sa man förr. Ska använda tiden i bussen hem för att bekanta mig närmare med mobilen.

1 kommentar:

Rolf sa...

Inger o Monica brukar ju jämt fixa mina frågor, så dom är ju inte helt omöjliga att lösa.
Går din nya telefon att RINGA på också. Undrens tid är inte förbi. Det är så mycket ovidkommande på mobilerna, så hälften vore nog.