torsdag 20 januari 2011


S-j-u-k.

24 kommentarer:

Hamlet sa...

To be or not to be.

Ben Rangel sa...

Dödssjuk?

Anonym sa...

Stackare! Du ser verkligen hålögd ut. Du kanske vill va´osynlig som jag. Krya på dej! Sture Strömming

Helena sa...

Alltid något, sämre än så där kan man nog inte bli...

jerker sa...

Nu har du verkligen gett uttrycket "hålögd" ett ansikte.

Här är allt under kontroll.
Krya på dej
Jerker

Inger sa...

Ja,du ser verkligen inte fräsch ut!
Det går ju så mycke skit nu.
Det kanske är bihålsinflammation?Fast då brukar man nog se lite svullen ut och det tycker jag inte du gör.Ja,hur som helst,sök för det här!Det ser ut att vara bråttom!

Monica sa...

Det är för sent att göra något nu!
Nu ser jag Maud Olofsson på TV.

Rolf sa...

Stäng av TV:n då!

raimo sa...

fick du hjärnskakning iaf:))

Rolf sa...

" Det är bättre att vara rik och frisk än sjuk och fattig "
Möjligen en stund över för en LF i morgon.
Storstädning, byte av kökslister, hörnsoffan ska delas och alla skruvar efterdras, för att få bort gnisslet.
Till sist men inte minst, så ska en ledlist/belysning monteras runt dubbelsängen, under en list med dimmer och allt. Funderar på att ta ett blinkande flerfärgat ljus, för att få den rätta bordellstämningen.

Rolf sa...

Vad sjuk du är, är du blek?
Är det boss eller jag som är du här?
Man ska inte vara likgiltig inför det utseendet.

Rolf sa...

En lätt LF i all hast. Hockey och handboll står på programmet.
Söker en författare. 100 år innan födseln brinner Linköping och han heter inte Stig. Jag vet inte om han tillhörde Uppsala studentkår eller gillade gruppen Onbirds. Han är/var väldigt snabb i fötterna. När han föds dör en en annan författare som inte hette Reynolds. Han har nog Leif som advokat och det finns inte e skugge på det han skriver.
Lätt som en plätt. Ska bli kul att se vem som blir först med svaret.

Inger sa...

Björn Ranelid.

Rolf sa...

Inger var snabbast igen. Du är duktig du.

Inger sa...

Jag har aldrig läst Ranelid och aldrig funderat på att göra det heller.Jag har fått för mej att han inte är i min smak,men fel kan man ju alltid ha.Kanske skulle jag bli helt uppslukad av hans verk?Njaa?
Nu har han ju också sabbat(med största sannolikhet)sina chanser att få Nobelpriset.Men jag tror att han skriver bättre än han dansar?
Förra veckan var Monika snabbast Rolf!
Hur mår Tobbe?

Rolf sa...

Jaa, det är ju du och Monica som kan det mesta. Intresset i övrigt verkar svalt.

Rolf sa...

Jag läste några rader av det Ranelidska språket och det verkar lika knepigt som han själv.
SA tyckte att han skulle hålla sig borta från skrivandet och dansa istället. Jag är beredd att hålla med. En ledamot av SA ska nog däremot inte uppmana en författare, att hålla sig borta från skrivandet. Hans böcker tilltalar inte mig i alla fall.

Inger sa...

Javisst Rolf,Sekreteraren i Svenska Akademien borde kanske hållit tand för tunga.Konstigt att en man, i hans ställning, uttalar sej på det sätt han gjorde.Oavsett vad han tyckte om Ranelid.Borde inte han vara VÄLDIGT neutral?
Två vuxna karlar o sånt löjligt tjafs!Man tror ju inte att det är på riktigt.ÄR det på riktigt?
Jag säger bara en sak:Vore det min karl som höll på och "löjla"sej sådär,som dom gör,då skulle jag bygga ett jättestängsel,så han aldrig kom ut från sandlådan igen!

Weine Skald sa...

Har HAN fått nåt skinn på bena än?

Rolf sa...

sick or dead, that´s the question

Rolf sa...

TF?
Vixit dum vixit laetus. Finis malorum. Aut vincere, aut mori.
Mors ultima ratio.

Rolf sa...

Vi, de villiga ledda av de okunniga gör det omöjliga för de otacksamma. Vi har gjort så mycket under så lång tid med så små resurser att vi nu kvalificerat oss att göra vad som helst med hjälp av ingenting.
Har Ni ingenting att göra, gör det HÄR!

Monica sa...

Jag har massor att göra, men inget som kan göras HÄR.
Nu ska jag gå en PROmenad med några PROvänner, får se om vi hamnar i
Rydskogen, vet inte om vildsvinen från Vallaskogen har hittat dit.
TOBBE! Hur mår du?

Rolf sa...

Har du INGET att göra så gör det här. Vildsvinen försvinner nog när Ni kommer.
Presleydenten kunde åtminstone kosta på sig attt skicka en prognos av tillståndet, såvida han inte ligger i koma.
Handboll och hockey igen,kul.
Dubbelsängen(Malm från Ikea) blev grann med belysning runt omkring. Lite fnaskvarning blev det i alla fall.
Fr o m februari kommer jag att ha en liten angramtävling i gratismagazinet LKPG i Linköping och NKPG i Norrköping. Då kan man vinna lotter eller evenemangbiljetter till olika föreställningar. Häng på då och skicka in vykort, är Ni snälla.
Jag tror Tobbe har fått kvarka.