tisdag 4 januari 2011

WILHELM ÄR FÖDD

06.32 i morse kom ett sms: Vi åker till bb. Nu sitter jag här som morfar på nytt, och i Linköping ligger Wilhelm tillsammans med mamma Johanna och pappa Micke. Underbart. Ägnade en timma i kväll åt att skotta snö vid Wilhelms blivande hem. Jag skottade som i trance. Så underbart, tack Gode Gud, att allt gick så bra. Men brått hade lillen, de hann knappt ut ur bilen förrän Wilhelm ville kasta sig ut och möta världen.
SELMA är född i december, Wilhelm i januari och jag i februari. Känns bra, som ett band som håller oss samman.
JOHANNA är född i mars. Vi åkte från Borghamn till Motala på efternatten, 20 grader kallt och mycket snö. Drygt ett år senare kom Siri till världen, mitt i prunkande försommarvärme. Datum: 12 juni, samma dag som Jeppe föddes, fast någar år tidigare.
WILHELM. Min far hette Knut Gösta Vilhelm. Frugan påstår att hon ska kalla lillen Wille. Så inte jag. Wilhelm ska det va.

18 kommentarer:

Rolf sa...

Grattis morfar Tobbe. Vilken fin start på året.
Trevlig helg.

rebecka sa...

massor med grattis från oss

Inger sa...

GRATULERAR!!!

bibbi vitamin sa...

Så underbart roligt, en ny liten människa, som varmt välkomnas till världen!! Grattis till er alla!

Bettans krypin sa...

härligt:)) nu får du inte ha Forden för dej själv:)))

Rolf sa...

Jag tror Wilhelm Forden. Kul va!

Rolf sa...

Dagens kloka ord passar bra in nu.
"Något man måste uppskatta hos småbarn, är att de inte går omkring och visar upp fotografier av sina föräldrar"
och inte av morfar heller.

Rolf sa...

Trodde Wilhelm var torr nu. Han har ju haft ett dygn på sig.

Rolf sa...

Morfar hann inte. Det blev blöjbyte istället för FF. Jag förstår honom.
Jag knåpar ihop en istället för honom under e.m.

Rolf sa...

Nu till FF. Söker en skådespelare.
Han är inte tvilling och har namnsdag samma vecka som drottningen fyller år. Han t o m föds som Don Juan. Han kanske gillade mjölk som barn, men föredrar nog en annan dryck idag.
100 år innan han föds kom en uppfinning som bl a Beatles gillade. Ferdinand och Willam blev kungar. Han har själv spelat kung och gillar säkert kungen bland grönsaker.

Rolf sa...

Baccara kan nog ge, om än långsökt, en ledtråd. Nu kommer det inget mera.

Rolf sa...

Vad Ni är på hugget

Inger sa...

Är han adlad, den där skådisen??

Rolf sa...

Vad du är smart,,,yes sir I can boogie

Inger sa...

Sir Thomas Sean Connery ?

Rolf sa...

Helt rätt Inger, bra jobbat.
Tyckte ledtråden med Broccoli var bra.

Inger sa...

Broccoli=svårt.
Baccara= lätt.

Rolf sa...

Broccoli hette väl regissören till filmerna.
Det är väl flera skådisar som är adlade, än Connery.
Hur som helst så blev det rätt och det var duktigt.