fredag 2 december 2011

Brådis. Just slutat skriva. Kom senare idag efter att varit med Frugan på US. Jädrar så det byggs. Aftonbladets förstasida: Familjen Presley å "dottern" Lisa Johansen. Hon dyker upp med jämna mellanrum. Snart biltvätt. Bytte till vinterdäck i onsdags kväll. Aftonpladdret slår nya bottenrekord. "Avslöjar" "sensationella" intriger från S: Att Carin Jämtin å nåra till diskuterade partiets frmatid när det blåste som värst kring skallen på Juholt. Idioti. Hade de inte resonerat om framtiden när "alla" tog för givet att Juholt skulle stiga åt sidna hade de begått tjänstefel.
Rätt mysigt att tvätta bilen. Alldeles ensam är man. Onåbar. Ingen snö i sikte. Suits me fine som tysken sa. I morrn barnvakt åt Wilhelm, Vilde Ville. Gäller att va utvilad. fan så många svar på FredagsFrågan. Blir det fler nu än när Graceland var svaret vet jag inte vad jag gör. Lägger ner kanske. Nu lägger jag tangentbordet.
3vlig 2a Advent!

12 kommentarer:

Rolf sa...

Lägg INTE ner. Tänk på alla Elvisprylar jag fixar i sommar i Spanien, som priser till FF. Med tanke på alla inskickade bidrag, så är ju inslaget väldigt populärt. Det gäller att ha is i magen. LHC har inte ens is under skridskorna, när dom sitter i utvisningsbåset.
Är det någn som kan vara intresserad av en LF i morgon? Jag tycker att deltagandet i bloggen är ganska svagt.

Monica sa...

Torbjörn, du får INTE lägga ner FF. Men gärna LITE svårare frågor, då får du inte så många svar.
Rolf, ja jag är intresserad av LF.
Och nu ska jag titta på Skavlan efter att ha kollat lite så där på Stefan Sundström

Fredrika sa...

Is i magen är ordet. Rolf. Jag tror att julen upptar mer tid för oss nu och förresten är det ju många som läser utan att kommentera. Jag vill minnas att Torbjörn redovisat statistik flera gånger.
Jag börjar också tröttna på rapporteringen av socialdemokraterna, den är ensidigt vinklad och till partiets nackdel och jag tror att många känner som jag.
Ha en bra helg.

Rolf sa...

Ja Skavlan är fantastisk. Jag tyckte att Juholt gjorde en ganska slät figur och hela tiden jobbade på hur han skulle reparera den skada han åstadkommit. Tyvärr är min åsikt att han måste bort. Det går inte att bygga nya hus på ruttna grunder.
Tandläkaren säger till sin patient, -jag har en god och en dålig nyhet.
Dina tänder är fantastiska och inte ett hål, men tandköttet är helt uppruttet. Om Juholt vore en god representant för S, skulle han ställa sin post till förfogande och inte envisas med att hänga kvar som en galjonsfigur. Han börjar snart att ge ett löjes skimmer över sin person. Det är verkligen synd, för han ger ett väldigt sympatiskt intryck, om man inte känner till hans tandkött.
Om inte brandstationen står kvar vid Stångebro i morgon, kan min hustru ha del i det. Återstår att se. Jag tar nog en Jäger till och funderar lite smått över en LF tills i morgon.
Sovjet(gott) som man säger i USA.

bibbi vitamin sa...

Inte ska du lägga ner fredagsfrågan, du ser ju hur populär den är!!!
Trevlig helg!!

Rolf sa...

Storstädning, bl a duschavlopp och hockey klockan 16.00, är sådant som kan påverka möjligheterna till en LF Monica. I´l do my very best miss Sophie. Liten LF, vem sa det?

bibbi vitamin sa...

Visst var det mr eller sir Toby, i Grevinnan och betjänten!!! Oslag bar när han snubblar omkring!

Monica sa...

Rolf! Så duktig du är, när jag nämner för min gubbe vad vi behöver göra då går han och lägger sig i sängen och läser skvallerbladet (AB) och så får jag ta hand om skiten
Bra med en liten LF, men för min del så ska det helst vara på svenska.
Utbildning 7-årig folkskola, ingen engelska, men Luthers lilla katekes och utantilläxa med psalmer det har jag lärt mig och det var JU bra angående Torbjörns FF
Å ara sia så finns JU nätet så mitt svar blir "Betjänten James"
Ja har kommet in lite på Ydremålet för i går så var jag hos en klasskamrat och hämtade en bok "Norra Vi konfirmandbok" som hembygdsföreningen i Norra Vi har gett ut, å dä va så häligt mä alla minnen som dök opp, vi hadde jätterolit.
Ha en trevlig andra advent/Monica

Inger sa...

Samma här!7årig folkskola,något lite engelska,utantilläxa på psalmverser,som jag aldrig hade några problem med.Geografi o historia-så där.Men så var det ribbstolarna o bockgymnastiken,en plåga för en småfet, förvuxen 12-13 åring.Fy faan!Gymnastik,kan jag säga,gör jag aldrig mer!!
Men,va tusan,det blev ju folk av oss också,eller hur Monika?

Monica sa...

Självklart att det blev folk utav oss. Och gympa var jag duktig på, bl.a så var det skolmästerskap i Österbymo och jag kom trea när vi sprang 60 meter, jag har diplomet kvar, och jag var mager och eländig redan som barn och även som vuxen 49 kg o 168 cm lång, men jag slutade röka, det blir två år i januari och nu väger jag hela 59 kg

Inger sa...

Ja,nu tycker jag att det kan räcka med alla skriverier om och påhopp på Göran Juholt.Det är ju ingen hejd på allt han skylls för.Ett jäkla drev är vad det är!
Det går dåligt för Partiet,det går dåligt för oss Sossar,men det är inte bara Juholt som ska ställas till svars för det!Det är ju vi,det är ju folket som ska sluta upp kring vår ledare och inte låta oss förblindas av hur jäkla bra vi har det!Och heller inte låta oss mutas av Alliansen för ett lismande jobbskatteavdrag.
Jag tror att det kommer en dag(och det kanske inte dröjer så länge)
när vi får börja om med att vara,inte det nya,men väl det gamla Arbetarepartiet.
I begynnelsen var:Palm-Branting.
I fortsättningen är:Palm-Juholt.

Torbjörn sa...

Bra talar, Inger!