torsdag 15 december 2011

NÄST SISTA FREDASSFRÅGAN

Säger det direkt: Ligger lågt med att besvara mejl. Frugan blir galen och vägrar servera krubb om jag sitter vid datorn i s f att städa i helgen.
Ojojoj. Läsarnas generositet svämmar över alla bräddar. Mia & Boie Stéen, Mjölby, sponsrar med Elvis smyckeskrin (inköpt på Graceland), Bernt Lind, Boxholm, med 5 burkar egenhändigt tillverkad Lyxsenap med (dunder)honung, Rolf Axén, Linköping, med Volvo PV444, Gunilla Persson, Falköping ( f d Motala) med 5 Triss, Paola Svensson, Linköping. med 12 Nostalgitallriksunderlägg, Peter Wåhlin, Skänninge, med Elvis–bricka, Sven Hellerström, Linköping, med Elvis Christmas Hits (dubbel–cd), jag med Absolute Christmas (dubbel–cd med bras–dvd) och tidningen Julstämning 2011 och Corren med 5 Triss. (Puh, hur ska jag hinna få iväg allt det här före Julafton....)
Fråga: Förekommer i julsång – vem är X?
Facklig hemvist sedan 2001: Kommunal. X rider en unghäst (skimmel) och brås på en snubbe som fyller ungefär samma funktion som en svensk kvinna som förknippas med Vadstena och Rom (staden!). X sliter inte ihjäl sig. Hur svårt kan det va att sköta fem unghästar?
Svar senast måndag kl 14.08, Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, torbjorn.gustavsson@corren.se, sms 0708 280609, meddelande Facebook.

12 kommentarer:

Inger sa...

Jag känner honom,eller jag vet i alla fall vem han är.Vi är ju med i samma fackförbund.

Anonym sa...

kommunalare som sköter hästar?????

Bettans krypin sa...

morsan e best, hon klara det nästan direkt tom luringen om kommunal:)

bibbi vitamin sa...

Är du släkt med honom, Torbjörn?? Och i så all jag också!!
Trevlig helg, städa lite lagom bara!

Inger sa...

Maken gömde inte knäcken,för mej,
tillräckligt väl.Måste koka mer.
Eller inte?

Rolf sa...

Min enda kontakt med yttervärlden just nu. Min mail är strypt f.n. till nästa vecka pga byte till Telia, nåja FB förstås.
Jag har länge undrat hur Kristian kunde bli programledare för På spåret. Nu vet jag: efternamnet uttalas LOK. Han är ju självskriven. Oskuret är bäst som kirurgen sa. Pannbiff var kvällens huvudrätt.

Inger sa...

Tre vitsar på raken ,från Rolf,hämtade mej tillbaka till skrattet igen.Annars har jag ju tjutigt
två timmar ikväll när jag sett "Svenska hjältar"."Det finns folk till allt",och då menar jag i positiv betydelse.Vilka hjältar,vilka kämpar,vilka förebilder!
Istället för blommor,den da´n det blir aktuellt för min del:Tänk på Bullhjälpen!!!

Rolf sa...

Har igår blivit tillfrågad om jag kan tänka mig att bli ledamot i svenska vitsakademin. Det ser jag verkligen fram emot. Tänk att träffa likasinnade ordbajsare, vilken lycka!

Monica sa...

Rolf, LYCKA TILL

Anonym sa...

Tack Monica. Vad tråkigt att vara utan mail. Blir klart nästa vecka.
Fortsatt trevlig helg på Er.

Monica sa...

Torbjörn, hoppas att du inte bryter ihop när du inte får något svar på FF från mig,
jag har ingen aning, men det gör ingeting för just nu lyssnar jag på en av mina tidigare vinster "The Refreshments" i hörlurar och vilken härlig musik,dä rycker i bena och i morgon em blir det seniordans i Folkungaskolan till Lennartz orkester det är ett par "mysiga duktiga musikergubbar" från Norrköping

Rolf sa...

Monica, du skulle ha frågat Lennartz om en av dom vanligaste julvisorna med ett namn i. Brukar sjungas av två grupper, som svarar varandra, hur svårt kan det va´ Tobbe skriver ju om någon som sköter 5 hästar. Nu får du skärpa dig. Du kan ju vinna en PV 444, att åka i till danserna. 44 hästkrafter, det var mer än gubben i FF hade. Nu vill jag läsa, innan jag knoppar in, att du skriver att du klarat FF.