måndag 12 december 2011

Christmas with Elvis

3 kommentarer:

Inger sa...

Jag klickar på gilla!

Rolf sa...

Jag klickar på INTE gilla för detta. Kronofogdens nya vision lyder "En pådrivande kraft för att alla betalar och ingen blir överskuldsatt" Presenterades för 2 timmar sedan.
Till att börja med är den för lång.
Heter det inte dessutom en pådrivande kraft TILL att alla betalar?
Jag tycker att vi ska verka för att hindra all skuldsättning, som hamnar på vårt bod, inte bara överskuldsatt. Det finns många som hamnar hos oss, som mycket väl kan betala sin skuld och således INTE är överskuldsatta.
Här har vi suttit i s.k. visionsshopar över hela landet i snart ett år och inte ett ord av dom förslag vi lämnat, kan återfinnas i visionen. Det har nog kostat lika mycket som kommunens slottsmiddagar och vin/spa.
Jag tycker att dom skulle "köpt" min korta och med lite rolig underton. "Vi ska gå hem hos fler och hem till färre" kort och koncist. Vi ska bättra på vår mörka stämpel och minska antalet kunder, dvs gå hem TILL färre.
Matteus 6:34.
Et di frustra adversus stulti tiam pugnant

Rolf sa...

Många kloka ord sägs på skämt men det är inget mot de dumheter som sägs på fullt allvar.