söndag 4 december 2011

Var ska det sluta --- redan en bra bit över 200 mejlsvar, åsså sms å Fejsbook... Men nu brassar vi loss med fanfartrumpeten å hyllar Monica. Hon berättar (se kommentar till tidigare inlägg) att hon slutade röka i januari 2010. Snart tvåårsjubileum, alltså.'Bra jobbat, Monica, keep it up! Nu vet vi också vem som kom trea i skolmästerskapen i Österbymo, just det, hon som slutade röka några år senare.
Barnkalas i dag, barnvakt i går. Selma fyller två år å Wilhelm å morfar Presleydenten tog en rejäl sväng i ett blåsregnruskigt Kisa under barnvakteriet på lördagen.

Fick mejl i går kväll från en S-politiker som var med på partiets förtroenderåd i Stockholm. Hon undrar hur det står till på Aftonbladet. Eller hur det står till med henne själv. Så här skriver hon bland annat: "När jag läste aftonbladet.se om stämningen så undrade jag om tidningens journalister och jag var på samma konferens. Vilket är egentligen syftet med en journalistik som snedvrider medvetet för att skada?"

Bra fråga som blir hängand ei luften.

I kväll blir det nog Starke man i SVT1. Ser du Boardwalk Empire i samma kanal på lördagar? Snudd på ruggigt bra.

På hemmafronten viktigt nytt: Damerna har gett med sig, det blir julklappar även till oss vuxna. Svärsönerna gick på min linje.

10 kommentarer:

Torbjörn sa...

Bra kommentar av INGER i slutet av kommentarerna på mitt förra inlägg.

Torbjörn sa...

När jag skrev inlägget här ovan droppade ytterligare fyra svar på FF in. kan det verkligen bli så att gränsen 300 överskrids??? Men då blir jag fan sur. Rekord ska slås när frågan har koppling till Elvis...........sådäså!

Inger sa...

Tack Torbjörn!
Klart att det dröser in svar på en så onödigt lätt FF.Mitt, och kanske många hundra andras,kommer med post på måndag.
Monika är beundransvärd för sitt resultat på skolmästerskapen i ungdomen.Men med dom måtten och den vikten är man nog ganska smidig? Jag,med mina 161cm o 65kg,
springer inte allt för fort,kan jag säga!
Men jag slutade röka för snart 12 år sedan!I Februari.Och fortfarande kan jag ,då o då,känna en aning av längtan.Satans gift!Det går aldrig ur!
Det finns hur mycket rökavvänjnings
kurser som helst,det finns experter,som förstås aldrig har rökt själva,som talar om för oss hur lätt det är att sluta röka.Men ingen talar om hur jäkla SVÅRT det är!Så heja oss,som lyckats!

Nu har jag problem.Det är inte ofta som tv:n drar så förfärligt.Men kl.20.00 ikväll vill jag se på:1:an."Allt för Sverige"
2:an."Läkarnas krig"
4:an."Slaget om Sverige"
Kunskapskanalen:"Amerikas väg till Gud".
Snacka om ketchupeffekt!
Nu Rapport, med missade förstaminuter!

Rolf sa...

Inget svårt att sluta röka. Det har jag gjort minst 100 ggr.

Inger sa...

Ja,du har så rätt Rolf.Det är inte svårt att sluta röka!Men det är svårt att inte börja igen!
Det blev 4:an och "Slaget om Sverige".Med Oldsberg och Hellberg.
Två killar,som verkligen kan axla programledarrollen och som har mitt fulla gillande.Men programmet,som sådant,njaaa?
Ångrar att jag inte såg "Läkarnas Krig"på 2:an istället!

En dag med mycket aktiviteter är tillända.I em.blev jag äntligen färdig med vårstädningen.Höst o julstädning tog vid.Dom,städningarna, flätas,smygande, in i vartannat,jag hinner visst aldrig runt!Ja,i alla fall är,bl.a. 6 fönsterrutor skinande rena.
Här kan man snacka om RUTAVDRAG!
Nu är det läggdags!Citerar slutrepliken i "Borta med vinden".
Dä ä en da i morn också!

Inger sa...

Eller vad var det hon sa,Vivianne?

Rolf sa...

Borta på vinden!! Slaget om Sverige var "sådär". Lite tamt och inte samma fart, som när dom var på spåret. Det kan ju bli bättre.
18.15 handbollar våra svenska tjejer i Brasilien. Äntligen måndag!

Inger sa...

Lite tamt,sa Bill.
Tamt var ordet,sa Bull.

Rolf sa...

Jag såg också den norska versionen av filmen "Veck me pusta" men den var sämre, åtminstone på 9 föreställningen.

Inger sa...

Var det den med Arve Opsahl och
Grethe Kausland i huvudrollerna?