torsdag 1 december 2011

FREDAGSFRÅGAN 2 ADVENT

Spetsa glöggen, sätta snurr på hjärncellen & allt blir återfött. Vad heter psalmen (X) som (kanske) skrevs av en man vars förnamn är detsamma som ett land som bildades samma år familjen Presley flyttar till Memphis.
X bearbetades av bland andra en dalkarl som slutade som ärkebiksop. Strof ur psalmen gav namn till en nyare svensk långfilm som väckte lust hos hos en internationell biopublik.
Prisbordet: Premium Publishing sponsrar med boken Bildjournalen, Restaurang Kasken med 2 lunchbiljetter, Kjell i Akademibokhandeln med Christmas with Elvis (cd), Bittan Svensson med 2 Elvis Juleljus, Presleydenten med Absolute Christmas (dubbel-cd med dvd-brasa!) och Corren med 5 Triss.
Svar senast måndag kl 14.09, Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, torbjorn.gustavsson@corren.se, sms o708 580609, meddelande Facebook. OBS -- försök uthärda att jag inte har möjlighet att besvara mejl den här gången. Jag läser alla!

7 kommentarer:

raggarrockarn sa...

nu har han blivet galen
en psalm med så några uppgifter
kör pinuppan nästa gång tobbe

Helena sa...

Skönt - nån nytta med skoltiden. :)

Inger sa...

Ack,vad jag längtar dit!

bibbi vitamin sa...

Jag tror jag kan det....

Rolf sa...

Eureka! Hustrun sjöng den för mig i morse, när vi tittade på adventskalendern "Tjuvarnas jul". Något fel tillfälle kan man säga.
Fel tillfälle var det också igår när LHC sjabblade till det på nytt.
Jamtin/Jämtut levde åter upp till namnet han fått av mig.
Fel tillfälle är det också om någon är så korkad att han ger mig Zlatans bok i julklapp. Han är en enorm bollbegåvning, måste erkännas. Jag gillar dock inte hans attityd och det finns inget som intresserar mig mindre än hans barndom och uppväxt. Totalt ointressant.
Lyssnade på Lutfiskakademiens president Bo Mellqvist, på radion i morse och det var inte fel tillfälle.
Jag har t o m skrivit en limmerick till dom nu, som jag ska skicka iväg.
Nya julfilmen var spännande; Korinternas intåg i saffransbullen, med bara gulingar i rollerna. Ett skrynkligt russin hade en biroll/statist.
Adventskalendern förresten är jättebra och spännande och snyggt gjord.
Björn Rosengren och hans polare anser att Juholt måste avgå...HÅLLER MED!. S torrkör på tomgång och gräver sin egen grav. Det sket sig i starten, så att säga. Ta bort karl´n, så omstart kan ske. Jag förstår inte att ledningen bara tiger. Finns det inga kandidater. Hur vore det med V Palm? En trevlig 2 advent tillönskas Er alla.
Gräsänkling större delen av fredagskvällen. Frugan ska börja med att riva ner brandstationen ikväll vid Stångebro. Ett stort avskedspartaj äger rum i vagnhallen. Hon har jobbat där i 7 år men är nu på socialförvaltningen igen.

Rolf sa...

Fått frågor på mailen om lutfisklimmericken som löd:
En sportfiskargrabb uti Spånga
fått fiskar både stora och många
om skryta han får
han fångat i år
världens kortaste långa.
Nåååå! Den var väl bra. Ska just betala en flygresa till Malaga nästa sommar. Vi har hyrt ett jättehus på solkusten i Spanien i 9 dgr. Vi är 10 pers, så det blev inte så dyrt.
2 750,- skr per person och en ganska billig flygresa med Ryanair.
Där finns det Elvisprylar Tobbe, så det räcker till hela FF hösten 2012.
Lottning i fotbolls EM, vem orkar bry sig. Nu tar jag en Jäger och en liten pils. Skål alla.
Juholt är hos Skavlan ikväll, missa inte det. Han är lite magisk den där Skavlan(inte Juholt). Har aldrig gillat den typen av program tidigare. JOO Letterman med hans underbara orkester förstås. Vilken kombination,
Juholt och Liv Ullman i det sjunde inseglet. Det sjunde utseglet skulle passa honom bättre. Goodnight sweetheart i natt är de skithalt.

Inger sa...

Kom just hem från ett pass på jobbet.Jaa Rolf,skithalt var ordet!