tisdag 20 december 2011

ROLF Å INGER --- värsta ordakrobaterna kastar loss under mitt tidigare inlägg. Jag blir yr i huvet vid läsningen. Å förresten är det synn om mej. Nånslags halvinfluensa. En sån där som slår till så blixtsnabbt att Muhammad Alis högernäve verkar röra sig i ultrarapid. Vilket den väl också gör numera.
KULTURHISTORIA dan före dan före dan före dan före dan: I dag fast 1962 har den 17-åriga förtjusande ungmön Priscilla Beaulieu landat i Memphis för att tillbringa Julen med The Presley Family i Graceland. Elvis, alltid lika omtänksam, vill att flickvännen från Västtyskland sk sova ut efter flygstrapatsen å innan han tar henne med på upptäcksfärd på de egna domänerna å i Memphis. Doktor Presley tar dock miste när det gäller styrkan i insomningspillret å unga Priscilla sover i två dygn.
HELGEN kom å försvann. Kerstin & Sven besökte oss i lördags och när jag vinkade av dem hade Presleydentens Nostalgirum kompletterats med bland annat en hederlig svart telefon samt en tub Brylcreme av den gamla, riktiga modellen!!!
SKIPPADE lunch i går. Drack i stället förmiddagskaffe hos Gerd & Svante i Linköping. Efter kaffe å trevlig pratstund blev det filmförevisning: Det förtjusande paret gifte sig nämligen i Graceland Chapel år 2009. Stort!
I DAG reser näringsminister Annie Lööf till Trollhättan. Har de inte redan nog med elände? Ska Lööf berätta för Saabfolket om sin politiska idol Margaret Thatcher?
SVIMFÄRDIG släpade jag mig fram i IKANO-huset i går kväll. Inte klokt att barnkläder inte säljs i Kisa. Frugan ringde å meddelade att radion larmat om blixthalka på riksväg 34. Det var rena sommarvägen. Radion med alla dessa upphetsade larm- å varningsrapporter ställer bara te med elände. Det var bättre förr. Var det vinter å till exempel kring nollan så visste man att det kunde vara halt å anpassade hastigheten å körtekniken därefter.
RADIO PLADDERGÖTLAND med Nisse Boström å allt va det heter. Lägg ner skiten.
TRÖTTNYTT i SVT kvart över sju på kvällen --- lägg ner skiten.

3 kommentarer:

Rolf sa...

Så här inför julen, bör man nog hålla isär skinnklåda och skinklåda.
Det skulle nog Ernst klara. Han kan också bli för mycket, men grannt blir det.

Inger sa...

I går bakade jag "Ernsts Valnötsskorpor".Med tanke på upphovsmannen trodde jag att dom skulle bli sliskigt söta och klibbiga.
Döm om min förvåning,men dom blev faktiskt ganska torra.
Där ser man.Det trodde jag inte om Ernst!

Inger sa...

Radio Östergötland.
Bra ibland,dåligt ibland och jobbigt då o då.Visst Tobbe,kan jag hålla med om att vissa program borde uteslutas,men allt är ju en fråga om tycke o smak,eller?Nisse Boström är väl inte världens bästa programledare,men låt honom hållas.
Han är säkert den siste i sin geanger.
Östnytt hoppas jag, inte som du,att det läggs ner.
19.15 varje kväll,framför rutan, är viktigt för mej!
Hoppas du kryar på dej Tobbe,
Halvinfluensa är ett jäkla skit!