torsdag 1 oktober 2009

ANDERS BLOMS Skyliner 57a trotsar bistert bitande kalla vindar och visar upp sig nånstans på slätten kring Skänninge. Mr DuckFlower har gjort ett enastående jobb med Forden. När jag såg den stod den i ett garage, ljusår från det skick den visar upp sig i nu. Kolla in Anders blogg http://duckflower.blogg.se och läs hur den fula ankungen (nåja) förvandlas till slättens drottning. Mest imponeras jag av Anders och Gunnars jobb med att förenkla det extremt komplicerade elsystemet. Tio kretsar!

2 kommentarer:

Anders B sa...

Hej Tobbe, skoj att du gillar Forden !

Den är nu "halvrenoverad", dvs allt det maskinella är genomgånget och karossen återstår men den är inte i värre skick än att det går att fixa resten senare.

Förutom en enaståeende hustru har jag oxå några goda vänner som gjort en hel del jobb på Forden:

Mårten som renoverat motorn med mera, Lelle som renoverat förgasaren och generatorn, Pelle som fixat diverse och besiktat ( utan anmärkning ! ) och så min kusnin Gunnar då som är en sån man kan anlita när det är grejjer man inte själv begriper sig på som tex. cabmekanismen på en Skyliner.

Original kopplingsschemat finns här om du vill kolla hur det ser ut:

http://www.tocmp.com/manuals/wiring/1957-65Accsy/images/3WD-438_jpg.jpg

Svar på Fredaxfrågan kommer i mejl senare.

Ha de gott mvh Anders B

Torbjörn sa...

En kompis skulle en gång på 70-talet redogöra för kopplingsshemat för mig. Jag fattade absolut ingenting. Ska kolla ditt tips.