lördag 3 mars 2012

FLINCK & Revolutionsorkestern till final. Jag röstade på dom. Bra ballader ska premieras. Å såna där töntfjantfånar som Sean Banan ska väck. Nu står Sean där avskalad å ruttnar. Jag röstade på Top Cats också. Inte äkta rockabilly, som The Hub Caps, men helt okej, jämfört med det övriga dravlet.
Ingen kattutställning i dag, alltså. Frugan orkade inte. Inte alls konstigt. Måtte operationen komma snart. Jag ägnade dagen åt städning. När städningen var avslutad gjorde HV 3-2 mot LHC.
Intensiv brand i Mjölby. Jag känner en del folk där. Såg på Facebook att Majbritt Björlund bor i det elddrabbade huset, men dottern Hillevi skriver att Majbritt undkom med blotta förskräckelsen.
Lillpojken & hans Liselott är på partaj i Kisa i kväll. Ramlar väl in här nån gång i natt. De sover i barnbarnrummet. Minns hur det var som ung, när det om sommaren hände att man va uppe hela natten å sen gick direk till jobbet. The times they´re a-changin´.
Goodnight sweethearts goodnight!

7 kommentarer:

Rolf sa...

Klart att en som är Flinck ska slå ut en banan. Måste dom fösa ihop 2 stollar, vilket hela fältet förlorar på. När jag som gammal musiker först lyssnar på Flinck och sen Sjögren/Lotta, eller tvärtom. så får Ni ursäkta. Hur jävla omusikaliska är folket i stugorna? Top Cats??? Varför inte ta med Playtones igen. Något måste vara fel, vem faan är det som röstar. När man pratar med folk, är det som bingolotto. Ingen spelar och ingen lyssnar på MF! Men likaväl vet dom utgången av alla resultat. Inte kan det väl vara så att alla vill protestera. Du Tobbe som gillar Elvis,vad är det som får dig att rösta på Flinck? Det är ju helt ofattbart. OM du kan uppleva det melodiösa hos Elvis, vad i hela friden hittar du hos Flinck. Jag tror du protesterar och tyvärr visar oss andra en dålig sida av ditt musikkunnande. Jag måste säga att jag är milt chockad över röstningen och oerhört besviken på folks omdöme. LHC ska vi inte ens nämna nu.

Inger sa...

Vem faan röstar,frågar Rolf.Jag gjorde det!På "Top cats".
Flinck har en text o musikmässigt bra ballad,men den skulle platsa bättre i andra sammanhang än melodifestivalen.
Christer och Lottas låt? Sådär.
Väldigt trallvänlig o förutsägbar.
Mej störde det inte att dom åkte ut.
Undrar om dom gick och lade sej direkt?Lotta hade ju redan tagit på sej nattlinnet.

Rolf sa...

OM man har MA Numminen, Håkan Hellström m fl, som favoriter, kan man ju göra andra en tjänst, genom att avstå från att rösta i melodifestivalen. Ett tips!

Rolf sa...

Om man som Tobbe och många andra gillar Elvis, får man ju utgå ifrån att dom gillar skönsång. Att då rösta på Flinck, kan jag bara tolka som en ren protest mot hela etablissemanget.

Bergakungen sa...

Rolf - du klagar på andras omdöme, men ditt eget då?

Rolf sa...

Mitt gehör kan i alla fall skilja på någon med sångröst, och någon utan. Egentligen inte mycket att vara tacksam för i dessa melodifestivaltider.
Välkommen ut ur salen Bergakungen.

Rolf sa...

Gunnar Bunker, han du Bergakungen, han kunde gett flera lite konkurrens i festivalen i år.
Han bör finnas på youtube.