torsdag 15 mars 2012

Kanske är dagens FF svårare än vanligt.... Endast fyra svar så här dags, det börjar vara ett tietal när torsdan ömsar skinn å blir till fredag. Hjalle å Raimo kräver i mejl att FF uteslutande ska kretsa kring bilar å motorer. Nänä. Det kanske uteslutande handlar om fågelfrågor i fortsättningen. Vad heter den tysta fågeln tillexempel. Rätt svar: Stumstaren.
Drar till Åtvidaberg fredag morron. Lotta ledig å jag vikarierar som bygdejournalistiklokalredaktör i sockna som jubilerar nästa år.
HV besegrade Färjestad. Spänningen består, nu är det match. Inget euforiskt mejl i kväll från svärsonen å FBK-aren Micke.
Satt å slöbligadeAnnie Lööf (C) i Svt härmekvällen. Hon är som Maud Olofsson. "Jag siktar på att centern ska vara ett stort parti 2020", sa Lööfskan å log. "Jag siktar på att centern ska vara ett stort parti 2010", sa Olofssonskan före valet 2006. Nutiden är centerledarnas största fiende. Olofsson skarttade ofta som C-ledare, Lööf ler alltid. Väljarna har lätt att hålla sig för skratt.
Goodnight sweethearts goodnight!

4 kommentarer:

Rolf sa...

En kvinnlig seminör som är gravid besöker en bonde för att utföra sitt jobb. Då utbrister bonden:
- Ä dä te å ha spillt på sej?
Man ska ju ta säden dit man kommer sägs det och i Bibeln står det att man inte ska spilla sin säd på marken. Man kan ju satsa på sig själv och göra det i motvind.

Rolf sa...

Stumstaren hör man inte så lätt. Däremot Skränsparven illvråla i träna i morse i Tannefors. Jag hittade också en Finkelfink, som låg medvetslös under en träsoffa, utmed Stångån och kippade efter andan. Vinkelhaken såg rät ut i trät ovanför en synvilla på Bättringsvägen. På min cykeltur utmed Stångån/Kinda kanal, på väg till jobbet, får man uppleva en del. Vid hemkomsten ska det planteras penséer på balkongen. Bara inte Jordskvättan hälsar på. Har också hämtat gammalt bröd på konditori Silvana, som jag ska ge änderna. Dom som har andnöd får mest. Helt naturligt!

Rolf sa...

Mathias P4 fredagsnöt, kanske kan vara Moley Talhaoui.

Inger sa...

När jag var barn visste jag att med den här fågeln kom också våren.
Så frågan är inte svårare än vanligt.Och hade min meil fungerat så hade jag svarat 17.30 i går kväll.I dag har jag varit i Stockholm och tänker att innevånarna där ser nog inte den här fågeln för ofta.Om någonsin?
I onsdags hörde jag lärkan!!!