torsdag 1 mars 2012

FRAJDÄJFRÅGAN I CÖRREN

Puss(l)a Marilyn! Första pris: Pussel på 1 000 bitar som när det är lagt ger dig Marilyn Monroe. Kjell, Akademibokhandeln, Linköping City, sponsrar.
Övriga priser: 5 Triss (Gunilla Persson, Falköping, f d Motala), cd med X, Elvis ComeBackShow (dvd) samt 5 CorrenTriss.
Fråga: A Real Rock´n´Roller (en oeedi oeockänoeollär på öschötska) – vem är hon/han (X)? Skivdebut samma år Elvis får sin första miljonsäljare. Två låtar på Tio i topp. Blev lika gammal som Stefan Holm är idag. En hårsmån från döden 111 år efter Strindbergs födelse. Uppmärksammad av punklegend och Thåström. Alkohol. Värktabletter. Magsår.
Svar senast måndag kl 13.19, Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, torbjorn.gustavsson@corren.se, sms 0708 280609, meddelande Facebook.

11 kommentarer:

Bettans krypin sa...

han var 3 steps to heaven:)

Rolf sa...

HAN var, var det inte en hon?
Nyligen hemkommen från Finland. Jag mötte Elvis. Bildbevis kommer i morgon till Tobbe´s mail. Jag fotograferade t o m Hans leg. Ni får se honom i morgon om Tobbe vill lägga ut bilden/bilderna. Mycket intressant, vill jag lova.
OCH dessa förbannade lösenord IGEN.
Varför ska man behöva anstränga sig över huvud taget?????????????????

Rebecka sa...

lösenorden går lätt att läsa nu men frågan är ganska knivig, finns några att välja på, konstigt att flera av dom gamla rockarna gjorde debut det året

Inger sa...

"3 steps to heaven".Underbar låt,jag lyssnar och nostalgikänslorna tumlar om i kropp,själ o hjärta!Men näe,Bettans krypin,det är inte han!

Monica sa...

Rolf!
Varför anstränger du dig över huvud taget?????????????????
Jag lägger av, ska vi starta en grupp på FB
nobba tobbes blogg eller!!!!!!
"tworlitecepea" det här är tredje försöket,
sedan ger jag blanka sjutton i det här som min mamma sa, hon svor aldrig, hon talade om för mig att det var bevis på bristande ordförråd att svära, och det håller jag med om.

Torbjörn sa...

MONICA -- det gick ju riktigt bra att knappa in lösenorden!
INGER --- du kan SVARET??!! Men Bettans ledtråd leder rätt.....

Rolf sa...

Det var någon som klev direkt in i himmelen(taxin väl) och inte hamnade 3 steps därifrån.
3 steps to heaven, var väl inte hans låt?

Inger sa...

Ja,nu kan jag svaret!

Inger sa...

Nu har jag kollat och kollat igen att jag skrivit rätt adress, på meilet till Tobbe, angående FF.
"Servern godkänner inte mottagaradressen"står det!Konstigt!
Har du bytt meiladress Tobbe?
Får du för många fräckisar sända till dej?
Har du gjort slut med mej?
Har du fått skyddad identitet?
Eller är jag klippt blind, som skrivit fel adress och inte SER det?
Ja,i vilket fall som helst så skrev jag svaret på FF idag nå´n gång framåt kvällningen.I ett meil som aldrig kommer fram.I varje fall inte till måndag kl.13.19.
Ja,bara så du vet Tobbe.
Lägger väl på ett vykort med svaret, i morgon Lörd.
Men att "3 steps to heaven" skulle vara en ledtråd fattar inte jag.
Berätta sedan,snälla, vad "X" har med den låten att göra?

Inger sa...

Och förresten,du som kan Tobbe,lägg gärna ut "Three step to heaven" med Eddie Cochran.
HÄRLIGT!!

Rolf sa...

Men det var inte han som efterfågades i FF Inger.
FORTFARANDE suddiga lösenorden. Att det ska var så svårt att återställa dom till dom tidigare.