fredag 3 april 2009

ELVIS 3 APRIL 1956

18 kommentarer:

Jessi sa...

Hej.

MARIE sa...

BÄSTBÄSTBÄST
VART TOG FREDAGSFRÅGAN VÄGEN

Monica sa...

DET UNDRAR JAG OCKSÅ

Torbjörn sa...

MARIE OCH MONICA ---- tillfälligt uppehåll med FredagsFrågan. Nästa fredag är det LÅÅÅÅÅÅÅÅNGFREDAG men den 17 gör den FF comeback -- då jädrar i min njurtalg kan man snacka om prisbord.

Rolf sa...

Jag saknade också FF, så jag gjorde en lätt själv.
Söker en sångare som föddes 100 år efter att analysmaskinen uppfanns, dvs föregångaren till den moderna digitala datorn.
Efter Elvis sålde han mest skivor på -50 talet och har haft 6 listettor på am.Billboard.
1957 kom hiten, skriven av Andy Williams, som man nog mest förknippar med den jag söker.
1962 fick han vårkänslor på film
och 1970 spelade han pastor i en annan film bland N.Y. kriminella ungdomsgäng. Har idag en mer kristen framtoning...lalala va lätt!

Inger sa...

Pat Boone

ML sa...

Kan inte vara någon annan. Jag minns att jag låg med radion under täcket och lyssnade på Radio Luxemburg för att inte föräldrarna skulle höra!

Rolf sa...

Heja Inger, helt rätt och du vann.

Rolf sa...

ML, är det säkert att det var radion som var under täcket?

blondbomb sa...

pat boone????????????????

Inger sa...

Vad vann jag? Äran att vinna eller en miljoner kronor?

Rolf sa...

lalalalalalalalalala speedy gonzales och love letters in the sand. Inger, äran är värd en del.
På bloggen vet man inte om ens namnen är äkta och inga adresser att skicka lotter till. Du var duktig och snabbast, så dä så!

Torbjörn sa...

ROLf, jag föreslår att du överlämnar vinsten personligen till INGER. Hon bor i USA så lägg på en rem.

Rolf sa...

En rem räcker nog inte och inte ett
remmalag heller, så jag skickar bara ett förtjUSAnde grattis over there till Inger.
På onsdag em är vi i Bergs slussar och nosar lite efter Baltzar von Platens ande i portarna och tar kort.
Östergötland rätt och slätt är min nya slogan som LinköpingsPosten anammat och även mina anagram.
Corren har tagit en paus kan man säga och det gör nog läsarna också.
Inte ett skit på TV, tar en gammal Rosa panternfilm till tröst. Peter Sellers är helt oförglömlig. Han kan aldrig ersättas. Puss o kram!

Anonym sa...

Rolf kan vara rolig, Corren har tagit en Paus är bra.

Ronnie sa...

Blev visst fel, det är jag som är anonym och skrev om Rolf och Paus.

Torbjörn sa...

RONNIE har rätt, ROLF är riktigt slagfärdig. Corren tar en Paus --- lysande.

Rolf sa...

Tack för det. Bara inte läsarna gör det, i läsandet alltså.