torsdag 30 april 2009

SKRIVIT MITT 1 maj-tal. Sämsta tal som nånsin hållits, borde aldrig ha skrivits. Fast ändå, med tanke på omständigheterna. Veckan försvann, som uppslukad av en ökenstorm. Operationen förlöpte väl, som jag skrev tidigare, men komplikationer stötte till, och långa stunder reds jag av ångestens mara. Nu åter lugnt och stilla. Snart midnatt, snart 1 maj. Oskar och jag ska käka korv. Sen hänga lite i soffan, sen kolla igenom eländesmanuset, sen sova.
KUL ÄNDÅ att få ratta Tommys Cadillac i morrn. Och det blir åtminstone tre på torgmötet: Rigmor, Tommy och Helena, drottningen af Mjölby. Ja, å så jag då.

4 kommentarer:

Rolf sa...

Lycka till och jag tror att det blir mycket folk, som vill lyssna på dig. Du kan väl lämna en liten rapport på bloggen, till oss som inte kan närvara och är plakat själva.

Rolf Arco sa...

Har just skrivit mitt plakat till tåget "Ingen moms på dill" och på barnbarnets står det "Lördagsgodis varje dag"
En liten fredagsfråga då. Söker en musiker, som dessutom varit politiker och rallyförare. Samma år han/hon föddes omkom 6 personer i publiken vid en motortävling och Beatles går upp i rök. Det var dock inte han/hon som körde.
100 år innan födseln avsätts Napoleon och föregångaren till instrumentet som han/hon använder trakterades bl a av Leonardo da Vinci i en sadel i ett stall.
Lycka till!

Monica sa...

Svar: Linda Lampenius ?????

TREVLIG HELG!

Rolf sa...

Det ante mej sa katta, när hon blev utslängd på julafton,Monica igen. Du är fantastisk och jag trodde nog att du skulle klara ut det så småningom, men det gick fort. Jag får bestämt klura till det lite ytterligare nästa gång.
Vem vet framåt kvällen och jag säger som Tobbe - vad skönt att det bara är lördag idag, trots söndagskänslan.