onsdag 22 april 2009

TIPSA TOBBE INFÖR FÖRSTA MAJ

LO-ORDFÖRANDE Wanja Lundby Wedin efterlyser tips om vad hon ska snacka om på 1 maj. kolla www.lotidningen.se
TOBBE VET vad han ska säga när han talar inför Folkets Jublande Massor på 1 maj i Skänninge men för att ge intryck av att vara en lyssnade och ödmjuk person så ställer jag frågan: Vad ska Tobbe tala om på 1 maj i Skänninge?
NEJ, MARIE --- det går inte att bara snacka om Elvis på 1 maj, det krävs åtminstone nåt mer.
KOM IGEN, slashasar, alliansare, perukstockar, traverskörande transvestiter å ni andra!!!!!!!

11 kommentarer:

Moshe sa...

häng alla borgare högt

Moshe sa...

tvångsförvisa alla borgare till skänninge

Inger sa...

Tips:
1. Det finns inga gränser. De är konstgjorda av politiker och vi har indoktrinerats till den grad att vi är villiga att döda varandra för en linje på en karta. Jag har rest mycket men har ännu aldrig sett den röda linjen på marken någonstans.
Varje gång jag flyger och ser ned på jorden är min första tanke att vi är idioter som slåss med varandra om ingenting. Vi är alla ett, beroende av varandra medan vi snurrar runt i rymden.

2. Tillbringa tid med era barn. Det är allt de vill ha.

3. Tänk kritiskt; synnerhet om en politiker eller en religiös ledare talar.

4. Håll ert samvete levande.

Mia sa...

Halloj!
Jo det finns rosenrot att köpa på hälsokosten.. men jag pratade med en gubbe som inte kände effekt av dem så det kanske inte fungerar på alla. En gubbe i moppeklubben hade köpt någon flaska på apoteket (inte röda näsans apotek) som hette något kinesiskt som han sa var så bra.

tutt sa...

Den respekten du vill ha för din sossepolitik, den respekten ska du visa Alliansens kämpande i världskrisen. Glöm inte ordet solidaritet. Vi ställer upp för varandra,väl? Lycka till i vårtalet! Aj löv ju!

Rolf sa...

Tänk om man vore en bit in i Maj, bara en liten bit.

Maj sa...

Försök du bara!

Torbjörn sa...

Hallå där!!!! Händerna på täcket.

Rolf sa...

Lilla killen som var på skolresa och dom skulle sova över.
Han säger nervöst till fröken
-Jag brukar få ha tummen i naveln på min syster när jag är mörkrädd och ska sova, kan jag inte få det hos fröken också?
Jaaa, efter ett tag sa hon att det var okey.
Senare sa hon; snälla du det där är inte naveln
-Jag vet, det är inte tummen heller.

Carl S Connor sa...

Inger har en bra tanke när hon säger att det inte finns några gränser. Den internationella solidariteten har och är ju en av grundbultarna i 1:a maj firandet.

Den tanken växer liksom ihop med fred på jorden och att arbeta för en hållbar utveckling också. Även om det kan innebära att man får dra ner på V-åttor å allt sånt där som låter så skönt, speciellt så här års.

Sen kan du ju alltid rekommendera regeringen att titta lite i historieböckerna på hur men gjort tidigare för att bekämpa såna här tider...

Ronnie Sundin sa...

Utbildning, a-kassan, bättre villkor för lånen till fordonsindustrin, ökade statsbidrag till kommunerna.